וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת "חוק ההקלטות" של ביסמוט נדחתה בשבועיים

עודכן לאחרונה: 19.2.2023 / 15:26

ועדת השרים לחקיקה החליטה לדחות את החוק של ח"כ הליכוד ועורך ישראל היום לשעבר, שמטרתו לאסור פרסום הקלטות של אדם ללא הסכמתו. לפי גורמים בוועדה, הדחייה נועדה "להדק את נוסח ההצעה כך שלא יהיה גורף מדי"

בווידאו: בועז ביסמוט מהליכוד בריאיון לטל שלו ויקי אדמקר באולפן וואלה!/צילום סטילס: ראובן קסטרו

ועדת שרים לחקיקה דחתה בשבועיים את הצעת החוק של ח"כ בועז ביסמוט מהליכוד שמטרתה לאסור פרסום הקלטות של אדם ללא הסכמתו אם היא מכילה מידע רגיש אודותיו. גורמים בוועדה מסרו כי הדחייה נעשתה בהסכמת ח"כ ביסמוט "על מנת להדק את נוסח ההצעה כך שלא יהיה גורף מדי".

הצעתו של ח"כ ביסמוט, עיתונאי ועורך ישראל היום לשעבר, היא תיקון לחוק הגנת הפרטיות, הכולל איסור פרסום הקלטה של אדם ללא הסכמתו. בהצעתו ביקש ביסמוט כי תחת ההגדרה "מהי פגיעה בפרטיות", יכלל גם אקט של פרסום הקלטה של אדם שלא בהסכמתו, ואשר כוללת מידע רגיש אודותיו. מידע רגיש, כהגדרתו בחוק, הוא נתונים על אישיותו של אדם, צנעת הפרט, מצב בריאותו, מצבו הכלכלי, דעותיו ואמונתו.

"נוסח החוק כיום בעייתי, משום שהיכולת הטכנולוגית להקליט שיחות צריכה לשמש בעיקרה לשימור מידע לצרכים אישיים ולא לשם פרסומה ברבים באופן שעלול לפגוע בפרטיותו של אדם", נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק. עבירה זו, לפי ההצעה, תהווה עוולה אזרחית ועבירה פלילית. דינה של העבירה הפלילית, "פגיעה במזיד בפרטיות" גם אם נעשתה בדרך של פרסום כזה, הוא חמש שנות מאסר.

בועז ביסמוט, השבעת הממשלה, כנסת, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
נדחה בהסכמתו. ביסמוט/ראובן קסטרו

לדברי ביסמוט הצעתו לא נועדה לפגוע בעיתונאים - ואינה קשורה לראש הממשלה בנימין נתניהו. בריאיון ל-103FM, הוא נשאל אם פרסום דבריו של השר בצלאל סמוטריץ' על נתניהו - "שקרן בן שקרן" - הייתה עוברת במסגרת הצעתו, וענה בשלילה.

הוא הזכיר מדינות באירופה, בהן צרפת, שלטענתו קיים בהן חוק דומה ולמרות זאת אין פגיעה בעיתונאים.
"אני לא חושב על העבודה העיתונאית, אני חושב על מר חיים, על מר כהן, על מר לוי, על גברת ליאורה ועל ששון", אמר. "אני הייתי עיתונאי, חופש העיתונות יקר לי. "אני לא אגן על נוכלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully