וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

55 חודשי מאסר לפסיכולוג ילדים מזכרון יעקב שהורשע בפדופיליה

עודכן לאחרונה: 19.2.2023 / 23:35

עידן קוסובסקי הורשע בביצע מעשים מגונים בשני ילדים שהיו בטיפולו ב-2019, אף שהוא הכחיש את האישומים נגדו. הוא שימש בעבר ראש צוות ורכז טיפול משפחתי בשירות הפסיכולוגי של עיריית חיפה

בווידאו: 55 חודשי מאסר לפסיכולוג שהורשע בעבירות פדופיליה/יואב איתיאל

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (ראשון) 55 חודשי מאסר על פסיכולוג הילדים ד"ר עידן קוסובסקי מזכרון יעקב, שהורשע במעשים מגונים בילדים בהם טיפל. הוא הכחיש את האישומים נגדו, אבל בתום שמיעת ההוכחות במשפט השופטים אבי לוי, איל באומגרט וערן קוטון הרשיעו אותו. התובעת אורלי רוזנטל נעמן ביקשה לגזור עליו מאסר ממושך. השופטים עיכבו את תחילת המאסר כדי לאפשר לקוסובסקי מיון מוקדם בשב"ס, ומבית המשפט הוא יצא לביתו.

קוסובסקי הגיע לדיון עם ידידת המשפחה, שליוותה אותו להקראת גזר הדין. באולם נכחה משפחת אחד מהילדים שנפגעו. רחוק בדרום המתינו מתוחים ונסערים לגזר הדין קורבנות נוספים של קוסובסקי מפרשיה חמורה קודמת לפני עשרות שנים, שנחקרה בתחנת באר שבע, אבל נגנזה בשל התיישנות. אלא שהחלטת בית המשפט העליון להתיר את פרסום זהותו הביאה אז להגשת תלונות חדשות נגדו בתחנת זיכרון יעקב, שם התגורר מול בית ספר יסודי שהיה מפנה אליו ילדים לטיפול, לפתיחה בחקירה חדשה, למעצרו שוב ולהגשת כתב האישום.

חמורות אף יותר טענות העבר. "עידן קוסובסקי היה לבן בית אצלנו", סיפר לוואלה! גבר בן 39 שהיה כבן שמונה כשהדוקטור היה סטודנט בדרום, והעז להתלונן כנגדו עם עוד שלושה קרובי משפחה שהיו אז ילדים, רק אחרי עשרות שנים. "הייתה תמימות גדולה. ההורים שלנו קיבלו אותה בחיבוק גדול. כשתמורת כל זה הוא ביקש עזרה במקום לישון, הם סיפקו לו חדר עם מיטה חמה. אבל, בזמן שכל זה קרה. קרה עוד משהו מתחת לאף של ההורים. נולדו להם ארבעה נפגעי מינית. חלקם במשך שנים. פגיעה מינית מלאה".

הארכת מעצר לפסיכולוג ד"ר עידן קוסובסקי החשוד בהטרדה מינית של ילדים, בית משפט השלום חדרה, 5 בדצמבר 2019. שלומי גבאי
עידן קוסובסקי בבית המשפט/שלומי גבאי

קוסובסקי שעד מעצרו שימש פסיכולוג חינוכי למוסדות חינוך בזכרון יעקב ובחיפה ואף היה ראש צוות ורכז טיפול משפחתי בשירות הפסיכולוגי של עיריית חיפה, טיפל בילדים בין היתר במרפאה פרטית בביתו שבזיכרון יעקב. על פי כתב האישום בו הורשע, במסגרת זו במהלך שנת 2019, ביצע מעשים מגונים בשני ילדים שהיו בטיפולו, לרבות מגע באיבריהם המוצנעים.

"לפנינו עבירות מן הסוג החמור ביותר, עבירות מין בשני קטינים שבוצעו על ידי הנאשם, שהיה אז כבן 50, בזמן שהיה אחראי עליהם והיה אמון לדאוג לרווחתם הגופנית והנפשית", ציינו השופטים. אבל, הם הקלו עם הד"ר קוסובסקי, תוך שהתחשבו "בכך שהנאשם מצוי בעשור השישי לחייו וזוהי לו הסתבכותו הראשונה עם החוק", כי "הוא נעצר ושהה מספר חודשים בבית המעצר, חוויה שהייתה קשה וטראומטית עבורו", כי "לאחר ששוחרר מבית העצורים שיתף פעולה באופן מלא עם רשויות האכיפה ולא הפר את התנאים המגבילים". הם ציינו ש"ההליך המשפטי השפיע על הנאשם בצורה ניכרת וכך גם על בני משפחתו וכי "תקופת מאסר ארוכה לנשיאה בפועל עלולה להקשות עוד יותר על הנאשם ועל בני משפחתו המצומצמת". כן ציינו את "התנהגותו החיובית של הנאשם ותרומתו לחברה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
55 חודשי מאסר לפסיכולוג הילדים עידן קוסובסקי מזכרון יעקב שהורשע בפדופיליה. בית המשפט המחוזי חיפה, 19 בפברואר 2023. יואב איתיאל
קוסובסקי בבית המשפט, היום/יואב איתיאל

אביו של אחד הילדים סיפר לוואלה: "לפני שלוש שנים וחצי, הישוב הפסטורלי זכרון יעקב הוכה בתדהמה כאשר נחשף שפסיכולוג הילדים הידוע באזור חיפה והצפון ובזכרון יעקב בפרט חשוד בעבירות מין בקטינים הורים רבים, בני היישוב, אשר הפקידו את היקר להם מכל, בייעוץ ופגישות (בד"כ אישיות עם המטפל) נתקפו בחרדה לאור החשדות. אט אט נחשפו מעשיו, שחלקם ע"פ הדין הישראלי התיישנו. לאחר שנים בהן ההליך המשפט נוהל נגד הנאשם קוסבסקי, עם אין ספור דחיות וכיוצ"ב נגזר דינו אשר עומד על 4.5 שנות מאסר וכנראה לאחר ניכוי שליש, כעבור 3 שנים ישתחרר עבריין המין מר קוסבסקי. פשוט אין מילים לתאר. אין לי ספק שהתייסרות ההורים אשר ילדיהם נפגעו וכמובן צלקותיהם הנפשיות של הילדים רבה היא ולהם לא יהיה מזור. כתושב זכרון יעקב ואב לילדים שחלקם טופלו על ידי מר קוסבסקי, כמייצג את תחושת ההורים, אני קוצה לבטא את תיסכולי העמוק, הצער והאכזבה ממשך ההליכים והתוצאה "הרכה" והמקלה מאוד של גזר הדין".

עורכת הדין תמי אולמן המייצגת את מירה כרסנטי. 15 בפברואר 2022. באדיבות המצולמים
עורכת הדין תמי אולמן/באדיבות המצולמים

‏"הצלחנו לקטוע את המפלצת הזו מלהתקיים ולשמר לעצמה את קערת החלב הזו",, אמר לוואלה בסיפוק אחד מהילדים מהדרום שהיום הוא כמעט בן 40. "עשינו את המהלך כדי להציל כמה שיותר נפשות שהיו מטופלים אצלו באותה עת וגם אלה שעתידים היו להיות מטופלים ובזה הצלחנו. מתחילת הדרך קיבלתי החלטה עם עצמי להתעלם ממספר השנים שהוא הולך לקבל ולהתמקד בהישג הזה".

עורכת דינו תמי אולמן אמרה: "נלמד את גזר הדין, עכשיו קיבלתי אותו לא הצלחתי עוד לעיין בו. שמעתי מה שאומר בית המשפט, מכבדים כמובן את בית המשפט ונחשוב על המשך צעדינו. תמיד נאשם מצפה לזיכוי ולעונש נמוך. מבחינתו זה בוודאי עונש לא קל".

במערכת החינוך של זכרון יעקב נמנעו עד היום מלהגיב אבל ההורים בישוב לא שותקים. בפרקליטות מחוז חיפה עדיין נבחן תיק החקירה כנגד פסיכולוג הילדים מהכרמל, ד"ר מוטי ג'יני כבן ה-52, שנחשד בעבירות דומות לאורך שלושה עשורים. למרות שהחקירה שנפתחה לפני שנה וחצי, והסתיימה זה מכבר, ולמרות שכבר נערך לו שימוע, טרם הוגש כתב אישום בעניינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully