וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה טוענת: הרוגים בתקיפה ישראלית בדמשק

עודכן לאחרונה: 19.2.2023 / 8:21

הטלוויזיה הסורית דיווחה כי מערכות ההגנה הסוריות הופעלו. סוכנות הידיעה הרשמית במדינה דיווחה על חמישה הרוגים, בהם איש צבא. התקיפה אירעה בשכונת כפר סוסה שבלב העיר, באזור בו לפי דיווחים ישנם מתקנים איראניים וכן מתחם ביטחוני גדול

בניין שנפגע בתקיפה ישראלית בדמשק/רשתות חברתיות

סוריה האשימה הלילה (ראשון) את ישראל בתקיפה במרכז דמשק, שבה לטענתה נהרגו חמישה בני אדם ו-15 איש נוספים נפצעו. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, המזוהה עם האופוזיציה, בתקיפה שכוונה נגד מטרות של איראן ושל חיזבאללה נהרגו 15 בני אדם. הארגון, היושב בלונדון, תיאר זאת כתקיפה הקטלנית ביותר של ישראל בבירת סוריה. בישראל לא הגיבו.

"נגרם נזק לבתים של אזרחים ונזק לכמה שכונות בדמשק ובסביבותיה", נמסר בהודעת צבא סוריה. קודם לכן דווח על הפעלת מערכות ההגנה האווירית, ולפי חלק מהדיווחים אחד מטילי הנ"מ ששוגרו לעבור המטוסים הישראליים הוא זה שגרם למספר הגבוה של ההרוגים בשכונת כפר סוסא השוכנת בסמוך לכמה מתקנים איראניים.

עדיין לא ברור אם אכן התקיפה כוונה נגד דמות ספציפית. ב-2008, חוסל רמטכ"ל חיזבאללה עימאד מורנייה בפיצוץ מכונית תופת בכפר סוסא, בפעולה שיוחסה למוסד.

מתחם שהופצץ בדמשק ותקיפתו יוחסה לישראל, 19 בפברואר 2023. טוויטר, אתר רשמי
הבניין שהופצץ בדמשק, אמש/אתר רשמי, טוויטר

גורמי ביטחון התריעו לאחרונה כי מתגבר החשש שהאיראנים מנצלים את רעידת האדמה בסוריה, כדי להבריח שיירות נשק במסווה של סיוע המוניטארי לאזרחים שנותרו חסרי קורת גג. גורמים בצה"ל טוענים כי מדובר באתגר מודיעיני ומבצעי מורכב הרבה יותר מאשר בשגרה, מאחר שהאיראנים טענו עוד לפני רעידת האדמה יותר מפעם אחת שישראל תוקפת שיירות הומניטאריות, שנועדו להעניק מזון לעם הסורי.

כעת, לדברי אותם גורמים, ניתנה להם לגיטימיות להרחיב את היקף שיירות המשאיות שעושות דרכן מאיראן, דרך עיראק לסוריה יותר מאשר בעבר. הגורמים, אישרו כי בשבוע האחרון עברו משאיות בנתיבי התעבורה הללו, אך סרבו להתייחס מעבר לכך לשאלה מה נשאו אותן משאיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully