וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר אזהרותיה לארה"ב: צפון קוריאה שיגרה טיל בליסטי לים

18.2.2023 / 11:28

צבא קוריאה הדרומית ויפן התריעו על השיגור שאירע הבוקר מול חופה המזרחי של פיונגיאנג. השיגור נעשה על רקע איומיה של המדינה נגד ארה"ב וקוריאה הדרומית הצפויות לקיים תרגילים צבאיים משותפים, ולאחר שבשבוע שעבר הציגה לראווה עשרות טילים וכלי נשק במצעד לרגל הקמת צבאה

בווידאו:שיגר טיל בקוריאה הצפונית/צילום: רויטרס

קוריאה הצפונית שיגרה טיל בליסטי לעבר הים בחופה המזרחי - כך מסרו היום (שבת) בכירים בצבא קוריאה הדרומית. השיגור מגיע על רקע אזהרותיה של פיונגיאנג מתגובה לתרגילים הצבאיים הצפויים להתקיים בשיתוף ארצות הברית ושכנתה קוריאה הדרומית. גם ביפן אישרו כי הבחינו בשיגור שבוצע מקוריאה הצפונית.

פיונגיאנג שיגרה מספר חסר תקדים של טילים במהלך שנה שעברה, כולל טילים בליסטים בין-יבשתיים, שעלולים להגיע לכל נקודה בארצות הברית. כמו כן היא חידשה את ההכנות לניסוי הגרעיני הראשון שלה מאז 2017.

ועדה בנושא שיתוף פעולה צבאי בין צבאות ארצות הברית וקוריאה הדרומית צפויה להתקיים ביום רביעי בפנטגון, ובו ישתתפו קובעי מדיניות ההגנה של שתי המדינות - כך לפי משרד ההגנה של סיאול. בנוסף, תרגילים צבאיים משותפים מתוכננים בשבועות ובחודשים הקרובים.

מצעד "הפגנת יכולות התקיפה הגרעיניות הגדולה ביותר של צפון קוריאה", 9 בפברואר 2023. רויטרס
מצעד לרגל חגיגות 75 להקמת הצבא בצפון קוריאה, בשבוע שעבר/רויטרס

בשבוע שעבר ערכה קוריאה הצפונית מצעד לילי לרגל חגיגות ה-75 להקמת צבאה, אותו כינתה "הפגנת יכולות התקיפה הגרעיניות הגדולה ביותר של המדינה". באירוע הציגה עשרות טילים בליסטיים בין-יבשתיים וכלי נשק נוספים.

לא ברור האם קוריאה הצפונית קרובה באמת לייצור הטיל החדש, מכיוון שגם בעבר הציגה המדינה במצעדים מודלים לא מוכנים של טילים. אולם, המדינה התקדמה בתוכנית הטילים הבליסטיים שלה, למרות החלטות מועצת הביטחון והסנקציות של האו"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully