וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: הבריחו מיליוני ליטרים של סולר מדובאי כדי להתחמק ממסים

עודכן לאחרונה: 14.2.2023 / 23:25

שישה אנשים עוכבו אמש על ידי חוקרי המכס בחשד שהבריחו סולר, אחסנו אותו במתקן באזור עכו והוציאו אותו בשעות לילה מאוחרות, בניגוד להתחייבות. שניים מהם, שהובאו לבית המשפט, שוחררו היום בתנאים מגבילים. לטענת סנגורו של אחד מהם, מרשו עבד בחברה מתחרה בזמן המעשים

בווידאו: תיעוד ממעצר הצעירות בנתב"ג/צילום: דוברות משטרה

שישה אנשים עוכבו אמש (שני) על ידי חוקרי המכס, בחשד להברחת מיליוני ליטרים של סולר מדובאי, דרך מצרים לישראל. במכס אומרים כי זאת כדי להתחמק מתשלום מס קנייה בסך 10,369,874 שקלים. בית משפט השלום בחיפה שיחרר בתנאים מגבילים שניים מהם, דוד מסבכר מתל אביב, מנהל בחברת "שמני תעשיה לישראל" (שלטענת המכס במקביל מנהל גם חטיבה עסקית בחברת "גדות"), ומנהלת המשרד רוזי שמן מהרצליה, שניהם בני 38.

חוקרי המכס שהפעילו אמצעים מודיעיניים ומבצעיים, טוענים כי הסולר, שהיה מאוחסן במתקן מילואות מזרח באיזור עכו, הוצא משם במספר הזדמנויות בשעות לילה מאוחרות במהלך חודש ינואר, והובל לדרום הארץ. זאת בניגוד להתחייבות החברה, תוך שמעבדות בודקות את מהות החומר שיובא כ"תזקיק שעווני" הפטור ממיסים.

כניסת משאיות דלק וסולר לרצועת עזה, 27 במאי 2021. שי מכלוף
התחמקו ממס קנייה ביותר מ-10 מיליון שקל. משאיות סולר/שי מכלוף

סנגורו של החשוד, עו"ד יואב סגל, טען בבית המשפט: "אנו משוכנעים שמדובר באי הבנה שתתברר במהרה". לדבריו, "בחודש ינואר בו בוצעו המעשים, הוא לא עבד בחברה החשודה אלא בחברה מתחרה. הטענה בבקשה שהחשוד היה מנהל פעיל . אינני יודע מה זה אומר מנהל פעיל. כאשר אדם עובד כשכיר בחברה מתחרה, לא ברור איך הוא יכול להיות בעת ובעונה אחת מנהל פעיל בחברה שאותה עזב. אין לו תיק פורמאלי בחברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully