וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהדקים יחסים: ראיסי מגיע לביקור רשמי בסין, ויחתום עם שי על שורת הסכמים

עודכן לאחרונה: 14.2.2023 / 12:06

שני המנהיגים, שהתחייבו לחזק את הברית ביניהם, ייפגשו על רקע המתיחות מול המערב. לקראת הביקור, שיימשך שלושה ימים, פרסם ראיסי מאמר בתקשורת המקומית ותיאר את סין כ"חברה ותיקה". לדבריו, צעדים "אלימים" כמו הטלת סנקציות "לא צודקות" הם מהגורמים למשברים בעולם

דגל איראן מונף לצד דגל סין בכיר טיינאנמן בבייג'ינג לקראת ביקורו של הנשיא איברהים ראיסי, 14 בפברואר 2023. רויטרס
דגל איראן מונף לצד דגל סין בכיר טיינאנמן בבייג'ינג לקראת ביקורו של ראיסי, היום/רויטרס

- נשיא סין שי ג'ינפינג יקיים שיחות עם נשיא איראן איברהים ראיסי במהלך ביקורו בסין בשלושת הימים הקרובים - כך דיווחה היום (שלישי) התקשורת הרשמית במדינה. שי הזמין את ראיסי לביקור ממלכתי בבייג'ינג בתקופה שבה שתי המדינות נמצאות במתיחות מול המערב סביב מגוון סוגיות.

ארצות הברית מאשימה את סין בניהול תכנית ריגול חובקת עולם באמצעות בלונים מתקדמים, שאחד מהם הופל על ידיה החודש אחרי שחדר למרחב האווירי שלה. מאז הופלו עוד שלושה כלי טיס בלתי-מזוהים בשמי ארצות הברית וקנדה, בעוד שסין מאשימה את וושינגטון בשליחת בלוני ריגול משלה לשטחה. וושינגטון מכחישה זאת.

איראן, מצדה, נמצאת במשבר מתמשך מול המערב מאז קריסת שיחות הגרעין בשנה שעברה. טהראן אף סיפקה לרוסיה אמצעי לחימה למלחמתה באוקראינה ודיכאה באלימות את מחאות החיג'אב בשטחה, ובתגובה הוטלו על המשטר סנקציות נוספות.

לקראת ביקורו כתב ראיסי מאמר מערכת ב"יומון העם" הנשלט על ידי המשטר בסין, ובו אמר ששתי המדינות מאמינות שמדיניות חד-צדדית וצעדים "אלימים" כמו הטלת סנקציות "לא צודקות" הן הגורמים העיקריים למשברים ולחוסר הביטחון בעולם.

במאמר המערכת, ראיסי תיאר את סין כ"חברה ותיקה", ואמר כי המאמצים של איראן לחזק את היחסים הבילטרליים עמה לא יושפעו מהמצב בזירה האזורית והבינלאומית. כלי תקשורת באיראן דיווחו כי במהלך הפגישה ייחתמו על מסמכי שיתוף פעולה.

שי וראיסי התחייבו לחזק את הברית בין המדינות כשנפגשו בפעם האחרונה בספטמבר בשולי פסגת ארגון שיתוף הפעולה של שנגחאי באוזבקיסטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully