וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילופי אש בין כוחות צה"ל לחמושים בג'נין; אחיו של זכריה זביידי נעצר

עודכן לאחרונה: 12.2.2023 / 15:09

ג'בריל זביידי, אחיו של האסיר הביטחוני הבכיר, נעצר בפשיטה של כוחות צה"ל ויחידת המסתערבים של מג"ב. לפי החשד, הוא היה מעורב בפעולות טרור ובחטיפת גפותו של טירן פרו. שלושה פלסטינים נפצעו מאש צה"ל, בהם אחד במצב קשה. לא היו נפגעים בשורות הכוחות

ממצלמות הקסדה של לוחמי הימ"מ: קרב היריות מול מחבלים חמושים בלב מחנה הפליטים ג'נין/דוברות משטרת ישראל

כוחות צה"ל ויחידת המסתערבים של מג"ב ביהודה ושומרון עצרו היום (ראשון) במחנה הפליטים ג'נין את ג'יבריל זביידי, אחיו של האסיר הביטחוני הבכיר זכרייה זביידי. במקום התנהלו חילופי אש בין הכוחות לבין חמושים, ושלושה מהם נפצעו, בהם אחד באורח קשה. לא היו נפגעים בשורות הלוחמים.

לפי כוחות הביטחון, זביידי, פעיל בתנזים, נעצר על בסיס מידע של שב"כ שלפיו הוא היה מעורב בפעולות טרור ואף בחטיפת גופתו של טירן פרו. עוד נמסר, בהודעה משותפת לצה"ל, מג"ב ושב"כ כי זביידי הסגיר את עצמו לכוחות עם הגעתם למבנה שבו שהה. במהלך הפעילות, הכוחות ירו לעבר חמושים שירו לעברם. כמו כן, חשודים השליכו מטענים ויידו אבנים לעבר הכוחות ואותרה תחמושת ברכב במהלך סריקות הכוחות במרחב.

ג'נין עומדת במרכז הפעילות של כוחות הביטחון בחודשים האחרונים, ובחודש שעבר נהרגו עשרה פלסטינים בפשיטה במקום, שמונה מהם היו מחבלים.

ההסלמה המתמשכת בשטחים הובילה לאזהרה חמורה של ראש ה-CIA וויליאם ברנס, שאמר לאחרונה עם שובו מביקור בישראל כי התנאים הנוכחיים מזכירים את אלו שקדמו לאינתיפאדה השנייה.

תחמושת שאותרה בעת מעצרו של ג׳בריל זביידי, ג'הנין, 13 בפברואר 2023. דוברות משטרת ישראל
תחמושת שאותרה בעת מעצרו של ג׳בריל זביידי, ג'הנין, 13 בפברואר 2023/דוברות משטרת ישראל
תמונת ארכיון של זכריה זביידי, שהיה מפקד גדודי חללי אל אקצה של הפת"ח בג'נין. AP
זכריה זביידי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully