וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשלג של 40 סנטימטר: עשרה מטיילים חולצו מנחל באזור החרמון

עודכן לאחרונה: 12.2.2023 / 13:16

המטיילים יצאו לטייל בנחל שיאון שבאזור החרמון, ולאחר כמה שעות שהקשר עמם אבד, יצאו יחידות החילוץ לחפשם וחילצו אותם למושב הסמוך נווה אטי"ב. זוהי השנה השנייה ברציפות שיחידת 'גולן' מחלצת קבוצה של אותו המדריך מאותו הנחל. המחלץ: "חוסר אחריות"

בווידאו: בקור העז: 10 מטיילים חולצו מנחל שיאון בחרמון/דוברות המשטרה

יחידת החילוץ "גולן" של משטרת ישראל וחיילי יחידת האלפיניסטים של צה"ל חילצו הלילה (ראשון) עשרה מטיילים מנחל שיאון שברמת הגולן.

במהלך הערב התקבל דיווח במשטרה על הקבוצה, שיצאה לטיול באזור בשעות הבוקר ואבד עמה הקשר. המחלצים חיפשו אותם בחשיכה תוך צעידה בשלג בגובה של כ-40 סנטימטרים וחילצו אותם למושב הסמוך נווה אטי"ב. זוהי השנה השנייה ברציפות שיחידת 'גולן' מחלצת קבוצה של אותו המדריך מהנחל.

מיחידת החילוץ נמסר כי הטיול בנחל הוא ארוך ומאתגר ויש להיערך אליו כראוי: "בעיקר בעונת החורף, כאשר הימים קצרים, חלקו העליון של הנחל מושלג והטמפרטורה בלילה קרובה לאפס מעלות".

חילוץ מטיילים שנתקעו בנחל שיאון, 11 בפברואר 2023. דוברות משטרת ישראל
חילוץ המטיילים הלילה בחרמון/דוברות משטרת ישראל

אריאל המרשלג, מחלץ ביחידת חילוץ גולן, סיפר: "אם הקבוצה היתה נתקעת בנחל במשך הלילה זה היה עלול להיגמר רע מאד. הם היו נקלעים למצב של הישרדות. היה לילה קר עם רוחות חזקות שיצרו תחושה של 0 מעלות צלזיוס. השלג במקום בגובה 50 ס"מ. כשאנחנו באים לחלץ מה שמעניין אותנו זה לעשות את העבודה ולהוציא את האנשים מהשטח, אני במצב הזה לא שופט. כאזרח אני יכול להגיד שמדובר בחוסר אחריות".

את מבצע החילוץ אתמול הובילה יחידת האלפיניסטים של צה"ל, שהגיעו עם חתול שלג אליו היתיה רותומה עגלה נגררת. החיילים ושני מתנדבים מיחידת החילוץ הגיעו למטיילים והובילו אותם לחתול השלג ומשם הם הוסעו לנווה אטיב. המטיילים לא נזקקו לטיפול רפואי. המרשלג ציין כי מעבר לתנאי מזג האוויר הקשים, המסלול בנחל שיאון הוא מסלול ארוך וקשה בכל מצב והוא גם לא פתוח לציבור משום שהוא לא מתוחזק. כמובן שהשלג הגבוה מקשה מאוד ומאיט את ההליכה משום שה ועד לא יכול לדעת מה נמצא מתחת לשלג ויש חשש לעקם או לשבור רגל.

בשבוע האחרון, שלג כבד ירד בחרמון ובפסגות נוספות בצפון ובמרכז, וגשם רב ירד ברחבי הארץ, בעקבות הסופה "ברברה" שפקדה את המדינה.

הסופה גרמה לנזקים רבים ובראשם לפציעתו הקשה של ילד בן 11 שעץ נפל עליו בתל מונד, סמוך לנתניה. מלבדו, קשיש בן 81 נפצע קל לאחר שנפל בתל אביב בשל הרוחות העזות ונחבל, רוכבת אופניים בת 23 נפצעה בינוני מחלון זכוכית שנפל עליה בעיר, וזמן קצר לאחר מכן, אישה נפצעה קל מחפץ שעף מהרוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully