וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צנזורה": נמנעה כניסת מפגינים נגד הממשלה לתחנת רכבת

עודכן לאחרונה: 10.2.2023 / 10:40

בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות אחת המאבטחות חוסמת בגופה את הכניסה לאמיר השכל, אחד ממנהיגי המחאה. לטענתו, הסיבה לכך היא הכיתוב על בגדיו שלבש בעת ההפגנה נגד המהפכה המשפטית. מרכבת ישראל נמסר: ההנחיות מאפשרות כניסה עם כל כיתוב שהוא"

בווידאו: מאבטחי הרכבת בירושלים מונעים מפעילי בל״ד להיכנס לתחנה/שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מאבטחי רכבת ישראל מנעו אמש (חמישי) ממפגינים נגד המהפכה המשפטית להיכנס לתחנת הרכבת בירושלים. אחד ממנהיגי המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמיר השכל, פרסם תיעוד של המקרה בטוויטר, וטען כי הסיבה לכך היא הכיתוב על הבגדים שלבשו. "אני חוזר עכשיו מהפגנה, המאבטחים של רכבת ישראל עושים צנזורה על חולצות הנכנסים לתחנה ועצרו אותנו בכניסה", כתב השכל בציוץ.

בסרטון שפרסם השכל לא נשמעת הסיבה שבגינה המאבטחים מנעו את הכניסה של המפגינים, אך אחת המאבטחות חסמה בגופה את המעבר, וטענה: "אני צריכה לקבל אישור מאחראי המשמרת שלי". מרכבת ישראל נמסר: "‏הנחיות החברה למאבטחים הן לאפשר כניסה לתחנות הרכבת עם ביגוד הכולל כל כיתוב שהוא, למעט כזה המעודד לאלימות. ‏המקרה יתוחקר ובמידה וצוות האבטחה פעל בניגוד להנחיות, יינקטו כלל הצעדים הנדרשים".

בספטמבר האחרון אירע מקרה דומה בתחנת הרכבת בירושלים, כשמאבטחים מנעו מפעילי חד"ש-תע"ל להיכנס לתחנה, משום שנשאו שלט של קמפיין הבחירות בשקית. מנהל התחנה גיבה את המאבטחים, וגירש את הפעילים מהמקום בשל זיהויים הפוליטי.

בתיעוד האירוע נראים הפעילים כשאחד המאבטחים מונע מהם להיכנס לרכבת. בשיח עם שוטרת שהגיעה למקום, טוענים הפעילים כי הם מופלים עקב המפלגה שבה הם תומכים וטענו כי "אם זה היה שלט של מפלגה אחרת זה לא היה קורה". השוטרת בתגובה, ענתה כי אלו ההוראות לאנשי האבטחה, וכי הם פועלים לפי הנהלים. ממפלגת חד"ש-תע"ל נמסר כי בעקבות התערבות חברי הכנסת, שפנו בדחיפות לשרת התחבורה דאז מרב מיכאלי והעבירו לה תיעוד מהאירוע, התאפשרה לאחר כשעה כניסת הפעילים לתחנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully