וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביש עתיד יוזמים: מרתון של דיונים בוועדות הכנסת על הרפורמה המשפטית

עודכן לאחרונה: 9.2.2023 / 14:30

הסיעה הגדולה ביותר באופוזיציה תקדם דיונים ב-14 ועדות שיעסקו בטענות על השפעתה השלילית של הרפורמה בתחומי החיים. ראשי הוועדות מהקואליציה מחויבים לכנס את הדיונים מאחר ששליש מחבריהן חתמו על היוזמה

בווידאו: אלפי הורים הפגינו מול מוסדות חינוך בכל רחבי הארץ: "אין חינוך בלי דמוקרטיה"/צילום מטה מחאת ההורים

סיעת יש עתיד יוזמת מהלך במסגרתו 14 ועדות בכנסת ייערכו בתקופה הקרובה דיונים על הרפורמה המשפטית שמקדמת הקואליציה ויעסקו בטענות על השפעתה השלילית בתחומי החיים - בביטחון, בכלכלה, במעמד האישה ובחינוך. לוואלה נודע כי חברי כנסת מהמפלגה פנו לראשי הוועדות, ודרשו מהם לקיים את הדיונים. ראשי הוועדות מחויבים לכך לאור העובדה כי על פניותיהם של הח"כים חתמו שליש מחברי כל ועדה וסעיף 111 לתקנון הכנסת קובע כי יו"ר הוועדה יכנס אותה על פי דרישה של שליש מחבריה.

כך למשל, ח"כ אורנה ברביבאי דרשה לכנס את ועדת החוץ והביטחון של הכנסת וציינה כי "יש דחיפות לדון בסכנה האפשרית לחיילי צהל המשרתים בסדיר, בקבע ובמילואים בשל הפגיעה בעצמאות הרשות השופטת". ח"כ ולדימיר בליאק פנה ליו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, לערוך את הדיון אצלו בוועדה בגלל "ההשפעה ההרסנית של הרפורמה במערכת המשפט על כלכלת ישראל", כלשונו, והוא הסביר כי "אחריותינו היא למנוע כל אפשרות של פגיעה באיתנות הכלכלית של המדינה".

ח"כ מטי צרפתי הרכבי אמרה כי יש לערוך דיון בוועדה לקידום מעמד האישה והשוויון המגדרי כי "התוכנית הזו הינה הרסנית ובעלת השלכות קשות מאד על זכויותיהן של נשים במימדים רבים ויש בה כדי להכחיד הישגים שכבר הושגו בשנים האחרונות ובוודאי למנוע התקדמות נוספת שעדיין מאד נדרשת". ח"כ משה קינלי טור פז שיזם דיון בוועדת החינוך טען כי הרפורמה תגרום ל"אפליה ברישום" למוסדות חינוך וחוסר אפשרות של בתי המשפט להלחם בכך וכן ל"פגיעה באוכלוסיות מוחלשות ומיוחדות" בתחום החינוך.

יאיר לפיד בישיבת מליאה חגיגית לרגל יום הולדתה של הכנסת, 6 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
מחלוקת באופוזיציה אם להחרים את ההצבעות בשבוע הבא. לפיד בכנסת, שני/פלאש 90, יונתן זינדל

בצל מחאת האופוזיציה הגוברת, סעיפי הרפורמה המשפטית יובאו לאישור בוועדת החוקה ביום שני הקרוב. מדובר בסעיפים הקשורים לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים כך שתהיה בשליטה מלאה של הקואליציה וביטול האפשרות של בג"ץ לבטל חוקי יסוד של הכנסת. הוועדה תתכנס פעם נוספת לדון בסעיפים אלה ביום ראשון הקרוב וצפויה לקיים את ההצבעות יממה לאחר מכן במקביל להשבתת המשק וההפגנה הגדולה של ארגוני המחאה מחוץ לכנסת.

אתמול קרא יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לחברי האופוזיציה להחרים את ההצבעות על סעיפי התוכנית, ובלשכת ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמרו כי האפשרות נשקלת. עם זאת, חלק מהסיעות באופוזיציה צפויות להתנגד למהלך כזה זאת בטענה כי יש לנהל מאבק עיקש בוועדות ובמליאה גם סביב ההצבעות עצמן ולא רק בדיונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully