וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

150 אלף כדורים ומחסניות רבות: שני אחים מהדרום מואשמים בסחר בנשק לג'יהאד האסלאמי

עודכן לאחרונה: 9.2.2023 / 13:01

שב"כ התיר לפרסום כי שני תושבי תל שבע ופלסטיני נעצרו אחרי שהיו מעורבים בעסקאות נשק עם פעילי ארגון הטרור. בנוסף, נעצרו שני תושבי הדרום נוספים בחשד למעורבות בפרשה. מהחקירה עלה כי השניים סחרו בהיקף של נשק ותחמושת משמעותי

בווידאו: שב"כ: 3 תושבי הצפון הואשמו במסירת מידע רגיש לחמאס בטורקיה - ובתכנון פגיעה ברשת תקשורת/אבי רוקח, משה קוזאק, דוברות המשטרה

שב"כ התיר היום (חמישי) לפרסום כי עצר שני אחים, אזרחים ישראלים, תושבי תל שבע, שסחרו בכמויות רבות של נשק ותחמושת לפעילי הג'יהאד האסלאמי באזור יהודה ושומרון. לאחר המעצר, הפרקליטות הגישה נגדם כתב אישום בגין עבירות טרור.

תושבי הפזורה הבדואית, אדם ומחמד אבו טהא, נעצרו בחודש דצמבר האחרון. בנוסף נעצר גם מג'די עמארנה, פלסטיני, תושב הכפר יעבד שסמוך לג'נין. מחקירתם עלה כי האחים רכשו את התחמושת בישראל ומכרו אותה באזור יהודה ושומרון לפעילים של ארגון הטרור. עוד עלה כי מדובר באספקת תחמושת בהיקפים משמעותיים, של כ-150 אלף כדורים ומאות מחסניות לנשק מסוג M16. כמו כן, מכרו השניים חלקי נשק גם לגורמים פליליים ברחבי הנגב.

פעילי חמאס מעזה, השתמשו בצעירים פלסטינים באיו"ש, בחלק ניכר מהמקרים ללא ידיעתם, כסייענים לביצוע פיגועים. שב"כ
שניים מהמעורבים בפרשה/שב"כ

עם תום חקירתם, הגישה נגדם היום עורכת הדין לימור אחרק-שנצר, כתבי אישום המייחסים להם עבירות של איסור פעולה ברכוש למטרות טרור, פעולה בנשק למטרות טרור, מגע עם סוכן זר, עבירות סחר בנשק, הובלת נשק, סיוע לכניסה וישיבה בישראל שלא כדין, הסעה שלא כדין ולאדם יוחסו גם עבירות כלכליות.

"הם יצרו 'קו חלוקה' של אמצעי לחימה בין הגדה לישראל ללא כל מורא. אין המדובר באירוע חד פעמי, אלא בדרך פעולה שיטתית ורציפה לאורך תקופה שכללה קשר שוטף ואינטנסיבי ומפגשים רבים של האחים עם פעילי הג'יהאד האסלאמי", מסרה עורכת הדין. "האחים הוכיחו שאינם בוחלים בשום אמצעי על מנת לספק את צרכיהם".

במסגרת החקירות עלה גם כי קיימים מעורבים נוספים, ועל כן בחודש ינואר 2023, נעצרו שני אזרחים ישראלים נוספים, חאלד אלאעסם ומ'ענם אלאעסם, תושבי הנגב אף הם, החשודים בעבירות נשק במסגרת הפרשה. נגד השניים הוגשה היום הצהרת תובע ובימים הקרובים צפוי להיות מוגש כנגדם כתב אישום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully