וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגב הציגה רפורמה חדשה לתחבורה הציבורית - והבהירה: "לא נפריע לעיריות עם קווי השבת"

עודכן לאחרונה: 7.2.2023 / 15:05

התוכנית החדשה שהציגה שרת התחבורה כוללת הוזלת תעריפים לתושבי הפריפריה, נוסעים צעירים ואזרחים ותיקים. היא תקפה את קודמתה מיכאלי שלדבריה "פגעה בפריפריה", והבהירה כי "הסטטוס קוו של קווי השבת יישאר". גורמים בסביבת סמוטריץ': הרפורמה לא תואמה מולנו

בווידאו:ילדה על קורקינט נפגעה מאוטובוס, ירושלים, 17 בינואר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שרת התחבורה מירי רגב אמרה היום (שלישי) כי הממשלה לא תפגע בהפעלת קווי השבת המופעלים בידי הרשויות המקומיות. רגב אמרה את הדברים בהצהרה שבה הציגה רפורמה חדשה בעניין התחבורה הציבורית, ובמהלכה תקפה את קודמתה בתפקיד מרב מיכאלי ופתחה חזית מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ', בעוד שגורמים בסביבתו אמרו כי היא לא תיאמה מולו את הרפורמה.

"המשרד ימשיך לשמור הסטטוס קוו לגבי תחבורה ציבורית בשבת. יש לכך פתרונות אחרים, כמו קווי השבת של העיריות. המשרד לא הפריע להם עד היום, ולא יתחיל עכשיו", אמרה רגב. הרפורמה שהציגה רגב כוללת הוזלות תעריפים לתושבי הפריפריה, נוסעים צעירים ואזרחים ותיקים. ההנחות עוד לא תוקצבו, ולא יתחילו לפני אישור תקציב המדינה. לדבריה, התוכנית שקידמה מיכאלי פגעה בפריפריה.

לפי רגב, עלות התוכנית החדשה היא 740 מיליון שקל, אבל היא מכסה את רוב נוסעי התחבורה הציבורית, ונראה שעלותה הסופית תהיה גבוהה יותר. בנוסף דורשת רגב עוד 1.25 מיליארד שקל לשיפור שכר הנהגים והוספת נסיעות וקווים ולהפעלת שאטל ימי.

שרת התחבורה מירי רגב פותחת חזית מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ, והציגה היום רפורמה חדשה במחיר התחבורה הציבורית 07 בפברואר 2022. משרד התחבורה, אתר רשמי
רגב מציגה את הרפורמה, היום/אתר רשמי, משרד התחבורה

"זה לא סוד שהתנגדתי מהיום הראשון לרפורמה של קודמתי בתפקיד, היא לא ידעה להסתכל דרך ה'חור של הגרוש'", אמרה רגב. "אני אדאג שתחב"צ תהיה זמינה לכל אזרחי מדינת ישראל והפריפריה, ולא תסבסד את מרכז הארץ. גם מיכאל ביטון שהיה חלק מהקואליציה הקודמת התנגד לרפורמה שמייקרת באופן מהותי את הנסיעה של האזרחים".

"35 מיליארד שקל עולים הפקקים למשק. שבעה מיליארד שקל זיהום האוויר. נדאג שאזרחים יוכלו לנסוע בתחבורה ציבורית זמינה וזולה, שלא יהיה מקרה שיעבור אוטובוס מלא ולא יעצור לאזרח, או שבכלל לא עובר אוטובוס. אני אומרת לפקידי האוצר - מי שרוצה לעודד תחב"צ צריך לשים על זה כסף".

רגב כינתה את הרפורמה "צדק תחבורתי" ואמרה כי "צעירים לא יסעו ברכב של ההורים או ברכב משלהם. ברגע שנרגיל אותם, נדאג שהם ימשיכו בתחבורה הציבורית". הרפורמה כוללת חידושים נוספים: "נסיעה חופשית לאזרחים ותיקים מגיל 62 לנשים ו-67 לגברים (במקום 75 כיום). בעלי מוגבלויות וזכאי ביטוח לאומי יקבלו 50% הנחה גם על "חופשי חודשי", לא רק על ערך צבור.

בנוסף, ישובים בדירוג 1 עד 5 של הלמ"ס יקבלו 50% הנחה. ברשימה נמצאות ירושלים, באר שבע, אשדוד, לוד, רמלה בני ברק, בת ים, מודיעין עילית וביתר עילית.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

כך ישתנו המחירים כשתיושם הרפורמה

  • ב"ש-ת"א - 16 ₪ לפני הרפורמה | 8 ₪ אחרי
  • ק.שמונה-ת"א - 27 ₪ לפני הרפורמה | 13.5 ₪ אחרי
  • אלעד-י-ם - 12 ₪ לפני הרפורמה | 6 ש"ח אחרי
  • נסיעה בודדת - 5.5 ₪ לפני הרפורמה | 2.75 ₪ אחרי (לתושבי פריפריה)
  • חופשי חודשי ירושלים - 225 ש" לפני הרפורמה | 112.5 ₪ אחרי
  • חופשי חודשי ביתר עלית - 225 ₪ לפני הרפורמה | 112.5 ₪ אחרי
  • חופשי חודשי נתיבות - 99 ₪ לפני הרפורמה | 49.5 אחרי
  • חופשי חודשי כרמיאל - 99 ₪ לפני הרפורמה | 49.5 ₪ אחרי

לאחר הצגת הרפורמה על ידי רגב, אמרו גורמים בסביבתו של שר האוצר כי היא לא תואמה עם משרד האוצר ושנכון לעכשיו אין לה מקור תקציבי. לדבריהם, "בתקופה הזו של ההיערכות להגשת תקציב המדינה לאישור הממשלה מתנהלים דיונים תקציביים בין משרד האוצר לכל משרדי הממשלה, בשאיפה להיענות עד כמה שניתן לרצונותיהם של שרי הממשלה ולאפשר להם לממש את מדיניותם, והכל תוך שמירה על מסגרות התקציב והאחריות הפיסקלית שאנו נדרשים לה תמיד, ובפרט בתקופה כלכלית מאתגרת זו, ותוך קביעת סדרי עדיפויות לאומיים".

אוטובוס במחלף נתניה. 16 ביוני 2022. שלומי גבאי, מערכת וואלה
אוטובוס בין עירוני של אגד/מערכת וואלה, שלומי גבאי

ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית בירך את השרה רגב על "הרפורמה אותה היא מקדמת. זהו שלב ראשון בדרך לייצר תחבורה ציבורית זולה, אמינה ויעילה. צעד זה יחד עם שיפור מעמד הנהג, יגביר את השימוש בתחבורה הציבורית ויסייע בהפחתת הפקקים. אנו נמשיך לפעול לאפשר גם נסיעות חינם לנהגים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully