וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיאול: הפגנת ענק נגד צפון קוריאה

רויטרס

1.3.2003 / 9:36

אלפי מפגינים קראו להגביר את התוקפנות כלפי צפון קוריאה והביעו תמיכה במהלכי ארה"ב; הנשיא: אפעל "בנחישות" להגיע לפתרון המשבר; פיונגיאנג: ארה"ב ביצעה החודש 180 גיחות

אלפים השתתפו היום בהפגנה נגד צפון קוריאה שהתקיימה בסיאול, בירת דרום קוריאה. המפגינים קראו לנשיא לנקוט בצעדים תקיפים יותר כלפי צפון קוריאה ולתמוך במהלכיה הצבאיים של ארה"ב. בהפגנה הונפו דגלי ארה"ב ונשרפו דגלי צפון קוריאה. הנואמים, בהם פוליטיקאים, קצינים בדימוס ומטיפים נוצריים, תקפו אישית את מנהיג צפון קוריאה, קים יונג איל.

הפגנת התמיכה בארה"ב היא הראשונה מזה חודשים במדינה. לפני כשלושה חודשים הפגינו עשרות בני אדם בסיאול נגד המעורבות האמריקאית באזור.

הנשיא, רו מו-היון, הודיע כי יפעל "בנחישות" כדי להביא לסיום המשבר הגרעיני עם צפון קוריאה. "סוגיית החימוש הגרעיני של צפון קוריאה היא משימה שעלינו לפתור באופן מיידי", אמר הנשיא. עם זאת, הוא אמר כי יפעל להגיע לפתרון המשבר בדרכי שלום. בהקשר זה הוא הוסיף, כי משימתה העיקרית של ממשלתו, שנבחרה זה מכבר, היא לדאוג לשלומם של אזרחי המדינה. לדבריו, הוא מתנגד בחריפות לנסיונות צפון קוריאה לפתח נשק גרעיני, אך "תוצאות של הפרת השלום עימה יהיו כבדות מנשוא".

"הארץ" מוסיף:

סוכנות הידיעות הרשמית של צפון קוריאה ציטטה היום "מקורות צבאיים", שטענו כי מטוסים אמריקאיים ערכו בחודש האחרון 180 גיחות מודיען בשמי המדינה, מעל "יעדים צבאיים ואסטרטגיים". בהודעת צפון קוריאה, המרבה להטיח האשמות מעין אלה לאחרונה, נאמר: "כל טיסות הריגול ומשחקי האוויר הללו מעידים באופן חד משמעי על המאמצים הנואשים של ארה"ב לפתוח במלחמה נגד צפון קוריאה".

גלין פורד, חבר בפרלמנט האירופי ששב מביקור של שבוע בצפון קוריאה, אמר היום, שצפון קוריאה מעוניינת להימנע ממלחמה עם ארה"ב, אבל כל ניסיון להטיל עליה סנקציות או לפגוע בכור הגרעיני בינגביין, יהוו מבחינתה עילה למלחמה.

ארה"ב: צפון קוריאה מפעילה כור גרעיני

שלשום האשים המודיעין האמריקאי את צפון קוריאה כי שבה והפעילה את הכור הגרעיני שלה, לקראת ייצור נשק גרעיני נוסף בתוך שנה. לדברי גורמי המודיעין, הפעילות בכור זוהתה זמן קצר לאחר ששר החוץ האמריקאי, קולין פאוול, שיבח את "החלטתה הנבונה" של צפון קוריאה שלא להפעיל את הכור.

כיום יש לצפון קוריאה שני ראשי נפץ גרעיניים, וביכולתה לייצר חמש או שש פצצות פלוטוניום בתוך כמה חודשים. באוקטובר 2002 פרשה צפון קוריאה מהאמנה הבינלאומית למניעת הפצתו של נשק גרעיני, ומאוחר יותר סילקה את הפקחים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, הסירה ציוד לפיקוח מהכור הגרעיני ביונגביון והודיעה על כוונתה לחדש את תוכנית הגרעין שלה.

לפני יומיים, שעות אחדות לפני טקס השבעתו של נשיאה החדש של דרום קוריאה, שיגרה צפון קוריאה טיל שיוט לטווח קצר לעבר ים יפן. הטיל לא גרם נזק. הממשל האמריקאי התעלם מהמעשה הפרובוקטיבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully