וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גפני: נתנגד להצעת החוק להגבלת זכות השביתה

עודכן לאחרונה: 2.2.2023 / 17:22

יו"ר ועדת הכספים ובכיר יהדות התורה הודיע כי לא יתמוך בקידום ההצעה שיזם יו"ר ועדת חוקה ח"כ רוטמן, שנועדה לשנות את יחסי העבודה בישראל ולהעביר את הסמכות להגבלת שביתות לכנסת. בסביבתו אמרו לוואלה כי "ההצעה היא לא חלק מההסכמים הקואליציוניים ולא תואמה איתנו"

גפני מונה ליור ועדת הכספים: "לא נברח מהעניין של יוקר המחייה"/ערוץ כנסת

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, מראשי יהדות התורה, הודיע כי יתנגד לקידום הצעת החוק שיזם יו"ר ועדת חוקה, ח"כ שמחה רוטמן, שנועדה להגביל את זכות השביתה. בסביבתו של גפני אמרו היום (חמישי) לוואלה כי "הצעת החוק אינה חלק מההסכמים הקואליציוניים, היא לא תואמה איתנו ואם תגיע להצבעה בכנסת - אנחנו נתנגד לה".

הצעת החוק שהניח השבוע ח"כ רוטמן על שולחן הכנסת נועדה לשנות את יחסי העבודה בישראל ולפיה יש להעביר את הסמכות להגבלת שביתות מבית הדין לעבודה לכנסת, להגביל משמעותית את העילות לסכסוכי עבודה ולאסור על ארגוני העובדים לגבות דמי חבר ממי שאינו מעוניין בכך.

משה גפני, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
"ההצעה לא תואמה איתנו". ח"כ גפני בהשבעת הממשלה/ראובן קסטרו
ח"כ שמחה רוטמן במהלך נאומו בישיבת ועדת הבחריות בכנסת 29 בספטמבר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
ח"כ שמחה רוטמן/פלאש 90, יונתן זינדל

הצעת החוק תוכל לצמצם דרמטית את זכות השביתה. בהצעה נכתב כי "אין המדינה מתפקדת כמעסיק ואין להטיל עליה חובות של מעסיק, אלא אם היא מוגדרת כמעסיקה הישירה של העובדים". עוד נכתב כי "התיקון המוצע מצמצם את יכולתן של קבוצות לחץ קטנות לעצור מדיניות שמבקשת להיטיב עם כלל הציבור".

גפני עומד בראש סיעת דגל התורה שבה ארבעה חברי כנסת, וההתנגדות שלו למעשה שוללת את הרוב הקואליציוני להצעת החוק, אם יוחלט לקדמה.

  • עוד באותו נושא:
  • משה גפני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully