וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעזרת טיקטוק וטלגרם: תושב לבנון ביקש משני ישראלים לבצע פיגועים

עודכן לאחרונה: 2.2.2023 / 12:58

שב"כ הודיע כי סיכל את ניסיונו של פעיל חיזבאללה לשעבר בשם צלאח סווטי, שמכונה "אבו ע'סאן", להוציא לפועל פיגועים בישראל. מהחקירה עלה כי הוא יצר קשר עם שני תושבי מזרח ירושלים, ביקש מהם לאסוף מודיעין, ובהמשך גם לפגוע באזרחים

בווידאו: נתניהו: "קורא לאנשים לא לקחת את החוק לידיים"/צילום: ניב אהרונסון

שב"כ הודיע היום (חמישי) כי סיכל ניסיונות של גורם לבנוני לגייס פעילים באזור יהודה ושומרון ובמזרח ירושלים באמצעות הטיקטוק, כדי שיתכננו ויוציאו לפועל פיגועים בשטח ישראל. מהחקירה עלה כי שני תושבי מזרח ירושלים בעלי אזרחות ישראלית היו בקשר בשבועות האחרונים עם תושב לבנון בשם צלאח סווטי, ומכונה "אבו ע'סאן", שהיה בעברו פעיל חיזבאללה.

השניים נעצרו, ומחקירתם עלה כי בהנחייתו של סווטי אספו מודיעין וצילמו מקומות בישראל, בדגש על ירושלים, לטובת קידום פיגועים. עוד עלה כי הלבנוני איתר פעילים פוטנציאלים בעזרת אפליקציית טיקטוק. בתחילת הקשר מתרכז "אבו ע'סאן" בפן האישי ובשיח כללי, כדוגמת המצב בירושלים ועימותים בין יהודים לערבים. בהמשך, עבר לנהל את השיח בטלגרם, שם הוא מעביר בקשות תמימות לכאורה לביצוע משימות, כדוגמת צילום תמונות וסרטונים בישראל כיעד אופציונאלי לפיגוע.

פעילי חיזבאללה סמוך לגדר. דובר צה"ל
פעילי חיזבאללה/דובר צה"ל

עם הזמן וחיזוק הקשר בין הצדדים תידרך "אבו ע'סאן" את מופעליו להניע פיגועי טרור נגד אזרחים ישראלים, תוך שהוא מתעלם מהנזק שיגרם למופעלים ולבני משפחותיהם. "שירות הביטחון הכללי רואה בחומרה ניסיונות לרתום תושבים ישראלים לפעילות טרור וקורא לגלות ערנות ברשת לאור האיום הנשקף מפני גורמי טרור שונים ברשתות החברתיות", נמסר מטעם שב"כ.

בתוך כך, מוקדם יותר השבוע זוהה אדם שחצה את גדר הגבול משטח ישראל לשטח לבנון. בלבנון התפרסם כי מדובר בערבי ישראלי אבל זהותו של האיש עדיין אינה ידועה לצה"ל. כוחות הביטחון בגזרה זיהו את החצייה ועקבו אחריה. דיווח הועבר ליוניפי"ל שהעביר את המידע לכוחות הביטחון הלבנונים.

  • עוד באותו נושא:
  • לבנון
  • שב"כ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully