וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: עליות קלות במדדים על רקע עלייה גבוהה מהצפוי בתמ"ג

שירלי יום-טוב

28.2.2003 / 23:06

מרקורי מוסיפה 0.9%; אמדוקס עולה בכ-2% - הוסיפה כ-35% מתחילת השנה

על רקע החודשיים האחרונים המתאפיינים בחוסר ודאות לגבי כוונותיה של ארה"ב בעיראק, המשיכו המדדים המובילים להישחק ולסגת אחורה. היום, יומו האחרון של חודש פברואר, הם צפויים לסיים שלושה חודשים רצופים של ירידות, אלא אם ירשמו היום עליות מרשימות. נתוני התמ"ג המפתיעים לטובה אמנם מסייעים למדדים להישאר עד כה בטריטוריה חיובית, אולם העליות הן קלות. הנאסד"ק מוסיף 0.6% והדאו עולה ב-0.4%.

לפני תחילת המסחר התפרסמו נתוני התמ"ג הסופיים לרבעון הרביעי שהצביעו על עלייה של 1.4% - גבוה מהצפי לעלייה של 1% ובהשוואה לנתונים הזמניים שהצביעו על עלייה של 0.7% בלבד. נתון מקרו נוסף להיום הוא מדד מנהלי הרכש של שיקאגו לחודש פברואר, שנתוניו מבשרים בד"כ על מה שצפוי להיות במדד מנהלי הרכש הארצי. המדד צפוי להצביע על ירידה לרמה של 52 נקודות מ-56 בינואר. כל נתון מעל ל-50 נקודות, משמעו התרחבות הסקטור.

בסיום יום נוסף של מסחר תנודתי אמש, נעלו המדדים בעליות, לאחר שארה"ב הורידה את רמת הכוננות שלה למתקפת טרור. הנאסד"ק ניצב כעת ברמה של 1,323 נקודות לאחר ירידה קלה יחסית של כ-1% מתחילת השנה. הדאו ג'ונס איבד מתחילת השנה 457 נקודות שהן כ-5.5% והוא פותח את המסחר היום ברמה של 7,884 נקודות.

בין המניות הישראליות הכבדות, נרשמת כעת מגמה חיובית. מרקורי, שנפלה אמש בכ-5% במחזור גבוה על רקע המלצה פושרת של בית ההשקעות לג מייסון, שטען כי היא יקרה, עולה ב-0.9% למחיר של 32.4 דולר. מרקורי הוסיפה מתחילת השנה כ-9%, בעיקר על רקע הדו"חות הטובים אותם פירסמה החברה בינואר, לסיכום הרבעון הרביעי ו-2002 כולה, ותחזיות חיוביות להמשך.

צ'ק פוינט מטפסת ב-0.5% למחיר של 14.9 דולר. החברה, שפירסמה אף היא דו"חות חיוביים באותו מועד, עלתה מתחילת השנה בכ-14%. אמדוקס זינקה בכ-35% בחודשיים האחרונים, על רקע דו"חות מעודדים, ההודעה על עסקת ענק עם חברת SBC והערכות לפיהן היא עומדת להודיע על עסקת ענק נוספת עם חברת התקשורת האמריקאית ספרינט. כעת מוסיפה המניה 1.9% למחיר של 13.4 דולר. קומברס עולה ב-1.1% למחיר של 9.8 דולרים. מתחילת השנה נותרה המניה כמעט ללא שינוי.

חברת די.אס.אס.איי הודיעה היום כי יום המסחר הנוכחי יהיה האחרון בו נסחרת המניה ברשימה הראשית של הנאסד"ק, והחל מתחילת השבוע הבא, היא תעבור לרשימת החברות הקטנות (SmallCap). מחיר מניית DSSI דווקא עלה בחודשיים האחרונים בכ-8% ל-2 דולרים, המשקף לחברה שווי שוק של 15 מיליון דולר. המניה נותרת בשעה זו ללא שינוי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully