וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופטימיות בעקבות מינוי נתניהו עשויה להימשך בימים הקרובים

אילן מוסנאים

28.2.2003 / 11:17

כך מעריכים כלכלני הפועלים ולאומי, וממליצים למשקיע הסולידי להתמקד באג"ח ובפקדונות; לדבריהם גורמי אי הוודאות לא צפויים להיעלם

כלכלני הבנקים הגדולים לא מתרגשים מהעליות החדות שנרשמו אתמול עם השלמת הרכב הממשלה וחילופי הגברי במשרד האוצר, בעת שבנימין נתניהו החליף את סילבן שלום בתפקיד.

בבנק הפועלים מציינים כי השלמת תהליך הרכבת הקואליציה וחלוקת התיקים הבכירים בממשלה עלולים לטעת אופטימיות מסוימת בימים הקרובים, אשר להערכתם היא מוקדמת מדי. בבנק לאומי מציינים כי לאחר הרכבת הקואליציה, ממתינים בשוק לקיצוץ בתקציב והתפתחויות בעיראק. כלכלני הבנק מעריכים כי העובדה שהממשלה מקרינה נחישות לגבי הקיצוץ, הודעות חיוביות בנושאים הכלכליים מטעם הממשלה ושר האוצר החדש עשויים להוביל את השוק לעליות, לפחות בטווח הקצר.

עם זאת, בשני הבנקים גורסים כי למרות שהמגמה החיובית עשויה להמשך בתקופה הקרובה, הרי שגורמי אי הוודאות והתנודתיות בשווקי העולם לא צפויים לחלוף בתקופה הקרובה, ויעיבו על המסחר בטווח הקצר והבינוני.

בנוסף, מזכירים כלכלני הפועלים כי יידרש עוד זמן ממושך עד שתוכנית כלכלית וקיצוצים אגרסיוויים שיידרשו תחת הנהגתו של שר האוצר החדש, יישאו פרי. בינתיים, מעריכים כלכלני הבנק כי הדו"חות הכספיים של החברות המקומיות לרבעון הרביעי צפויים להצביע על השפעות המיתון המעמיק על המכירות והרווחיות של החברות.

בבנקים ממליצים למשקיעים סולידיים להמתין להתפתחויות חיוביות נוספות שיבואו לידי ביטוי גם בגידול חד במחזורי המסחר במניות, ובינתיים להתמקד בטווח הקצר בהשקעות באג"ח לסוגיהן ובפקדונות, הנהנים היום מתשואות אטרקטיוויות.

בבנק הפועלים מייעצים ללקוחות בעלי אורך נשימה, המוכנים לקחת על עצמם רמת סיכון מסוימת, לשקול השקעה סלקטיווית במניות לטווח הרחוק.

בהתייחס למסחר במט"ח, מציינים כלכלני הבנקים כי האירוע המרכזי בשבוע הקרוב תהיה הפקיעה של סדרות הגלבוע (בהיקף של כ-3.6 מיליארד שקל), כאשר אין בכוונת האוצר להנפיק סדרות חדשות במקום הסדרות הפוקעות. בבנקים מעריכים כי לקראת פקיעת הגלבועים (ביום שלישי הקרוב) עשויה להיות עלייה בביקוש לאפיקי השקעה דולרים, אשר יעלה את שער הדולר, וזאת למרות היצע חדש של מוצרים פיננסיים צמודי מט"ח שיושקו על ידי גופים פיננסיים במהלך חודש מארס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully