וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעיר מואשם שביצע לינץ' באירועי "שומר החומות" - אחרי שהגיש תביעה נגד הקורבן

עודכן לאחרונה: 31.1.2023 / 14:56

נהג רכב נקלע לפרעות במהלך המבצע כשאלמונים, וביניהם מוחמד קוטוב השליכו על מכוניתו אבנים. הנהג נמלט מהמקום ופגע בקוטוב, שכעבור כמה חודשים הגיש נגדו תביעה על הנזק שנגרם לו. תיעוד חדש שהובא למשטרה חשף את מעורבותו של קוטוב בלינץ' והוביל להגשת כתב האישום נגדו

בווידאו: תיעוד של לינץ' בגבר יהודי בעכו במהלך מבצע "שומר החומות"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

כתב אישום הוגש היום (שלישי) נגד תושב מזרח ירושלים, מוחמד קוטוב בן ה-20, בגין עבירות טרור. זאת, בעקבות השתתפותו בלינץ' במהלך אירועי מבצע "שומר החומות" במאי 2021, אז השליך אבנים על נהג רכב יהודי, תושב המרכז. הנהג ניסה להימלט, איבד שליטה במכונית ופגע בקוטוב, ובהמשך ניצל אחרי שקצין משטרה הרחיק את התוקפים בעזרת ירי.

לפני כמה חודשים קיבל נהג הרכב תביעה מקוטוב שטען שנגרמה לו נכות מפגיעת הרכב, ודרש מהנהג פיצויים. בעקבות התביעה, העביר סנגורו של הנהג, עורך הדין חיים בלייכר מארגון "חוננו", למשטרה תיעוד חדש שמצביע על מעורבותו של קוטוב בתקיפה. זהותו של קוטוב לא הייתה ידועה עד להגשת התביעה.

לינץ' בטיילת בת ים, 12 במאי 2021. ראובן קסטרו
לינץ' בטיילת בבת ים. שומר החומות, מאי 2021/ראובן קסטרו

מאז המקרה ועד היום הוגשו כתבי אישום נגד שני מעורבים בלבד, משום שחלק מהמעורבים בלינץ' לא זוהו. עורך הדין בלייכר מסר: "לאחר שהתבררה לנו זהותו של התובע, מחבל שהשתתף בלינץ', פנה מרשי לתחנת המשטרה והגיש נגדו תלונה ובעקבות כך המשטרה הגיעה לחשוד ועצרה אותו".

"אנחנו מברכים את פעילות המשטרה וסבורים כי מעצרם של מחבלים שתקפו יהודים גם לאחר תקופה ממושכת יוצר הרתעה ומעביר מסר לכל מי שמעורב באירועים האלה ומי שמתכנן להשתתף בעתיד שהמשטרה תאתר אותו בסופו של דבר ותמצה איתו את הדין", הוסיף עורך הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully