וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הטענות למעשה מגונה: אבי חימי צפוי להתפטר בימים הקרובים

עודכן לאחרונה: 31.1.2023 / 11:27

גורמים בלשכת עורכי הדין מעריכים כי יושב הראש יסיים בקרוב את תפקידו, על רקע הפרסום שלפיו הוא הפשיל את מכנסיו מול עורכת דין שעליה המליץ לתפקיד שופטת. לאחר מכן ייערכו בחירות בזק, וביוני יתקיימו בחירות לקדנציה מלאה. מרב מיכאלי: "עליו להתפטר וללכת הביתה"

בווידאו: טענות נגד יו"ר לשכת עורכי הדין אבי חימי/צילום: חדשות 13

יו"ר לשכת עורכי הדין אבי חימי צפוי להתפטר מתפקידו בימים הקרובים בעקבות הטענות למעשה מגונה בעורכת דין - כך אמרו היום (שלישי) לוואלה! גורמים בכירים בלשכה. לאחר מכן, צפויות להיערך בחירות בזק לראשות הלשכה עד לחודש יוני, אז ייערכו הבחירות לקדנציה מלאה.

הטענות פורסמו אתמול על ידי אילה חסון בערוץ 13, ולפיהן עורכת הדין ביקשה מחימי שימליץ לקדם אותה לשופטת ולאחר שעדכן אותה כי שלח מכתב המלצה, הוא שוחח עמה בשיחת וידאו שבה הפשיל את מכנסיו והחל לענג את עצמו.

במקביל, הוגשה היום תלונה לוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין על ידי עו"ד רות קוליאן בבקשה להשעות את רשיונו של חימי לאלתר, וכן תלונה למשטרה בגין בקשת טובות הנאה מיניות, הפרת אמונים ומעשים מגונים.

אבי חימי יו"ר לשכת עורכי הדין בכנס השנתי ה-19 של ארגון היועמ״שים, אוניברסיטת תל אביב, 5 ביולי 2022. ראובן קסטרו
הודיע שלא יתמודד על כהונה נוספת עוד לפני הפרסום. חימי/ראובן קסטרו

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, קראה הבוקר לחימי להתפטר. "אבי חימי, על פניו, לא מכחיש מעשים מיניים עם אישה שגורלה המקצועי היה בידיו", אמרה. "גם אם זה 'בהסכמה' והוא רק 'נתן המלצה' זה ניצול מיני ושימוש לרעה בכוחו ובתפקידו. על אחת כמה וכמה אם לא הייתה הסכמה. עליו להתפטר וללכת הביתה". לדבריה, "מי שעומד בראש ארגון שמייצג את עורכי הדין בישראל לא יכול להיות אדם שניצל לכאורה את מעמדו - לכן עליו לשים את המפתחות".

אל הקריאות הצטרפה יו"ר נעמת, חגית פאר. "מי שעומד בראש ארגון שמייצג את עורכי הדין בישראל לא יכול להיות אדם שניצל לכאורה את מעמדו, לכן עליו לשים את המפתחות. אסור שסוגיות שכאלו יהפכו לעניין של ימין ושמאל, תומכי ממשלה או מתנגדיה - ראשי הציבור חייבים לשמש דוגמה ומופת ולהיות ללא רבב. בסוף יש את מה שנכון וראוי".

חימי, שהודיע בחודש שעבר כי לא יתמודד שוב על ראשות הלשכה, יצא לאחרונה נגד התכנית של הממשלה להחלשת מערכת המשפט, ואף השתתף בהפגנות הענק נגדה.

חימי לא הכחיש את הפרסום וטען שהמעשה היה בהסכמה. "פרסום זה אינו אלא חלק ממכונת הרעל של מי שפועל לקדם את ההפיכה המשטרית", אמר. "פעם נוספת אנחנו עדים לדרך המסוכנת שבה פוליטקאים נואשים פועלים ללא גבולות על מנת לרמוס את כל מי שדעתו שונה מדעתם. לקחתי ואני לוקח בחשבון שבמקום להתמודד עם העמדות שלי, ינסו לפגוע בי ברמה האישית וזהו מחיר שאני אשלם באהבה גדולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully