וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עברו לגור בשכונה חדשה בטבריה - שלא חוברה לחשמל: "קופאים בלילה"

עודכן לאחרונה: 31.1.2023 / 12:19

פרויקט "טבריה המושבה" במערב העיר היה צריך להיות מוכן עוד באוקטובר 2021, אך עם סיום בניית הבתים, השכונה נותרה ללא תשתיות בסיסיות. תושבים שהשקיעו את מיטב כספם ונקלעו לבור כלכלי נאלצו להיכנס בכל זאת. "פשוט רימו אותי, זה מייאש", אמר אחד מהם

בווידאו: עברו לגור בשכונה חדשה בטבריה - שלא חוברה לחשמל/אושרי וויצמן
שכונה בטבריה שעבודות התשתית בה לא הסתיימו, כולל חשמל, ותושבים נאלצים לעבור לגור שם בבתים שכבר סיימו לבנות. ינואר 2023. אושרי וייצמן, אתר רשמי
"אנשים שמו פה את כל הכסף שלהם"/אתר רשמי, אושרי וייצמן

בלב אתר בניה בטבריה ניצבים כמה בתים חדשים, שעל אף שבנייתם הסתיימה לאחרונה - בעליהם אינם יכולים לגור בהם. בשכונה, הממקומת במערב העיר, עדיין חסרות תשתיות אלמנטריות ורק אתמול (שני) החלו עבודות על חיבור השכונה לחשמל שיימשכו כחודש. בינתיים, המשפחות שהשקיעו בבניית הבתים נקלעו לבור כלכלי ומקומם.

פרוייקט "טבריה המושבה" היה אמור להגשים חלום עליו חלמו בטבריה במשך שנים רבות. בעיר לא היו עתודות קרקע עבור בניית בתים צמודי קרקע, ומשפחות רבות עזבו את העיר לישובים הכפריים בסביבה לטובת בניית בית מסוג זה - והובילו בין היתר להיחלשות העיר. עם יציאת הפרוייקט לדרך, שלוש מאות משפחות זכו במכרז לרכישת קרקעות של כחצי דונם, ובניית בתים דו משפחתיים. זאת, בעוד שבעים אחוזים מהרוכשים היו תושבי טבריה.

אולם, כעת, עם סיום בניית חלק מהבתים - בשכונה אין עדיין חשמל, כבישים ותאורת רחוב. עשרות שוחות ביוב ותעלות נותרו ללא כיסוי ומהווים סכנה לעוברים והשבים. מסביב לכל, קיימות גם ערימות עפר גדולות. "החלום ושברו", מגדיר איתמר אדרי את המצב העגום שאליו נקלעו הוא ומשפחתו, כמו משפחות נוספות שבנו בשכונה. לפי התכנית, בשלב זה היו אמורים כבר לגור בבית עבורו לקחו משכנתא - ולפנות את הדירה שהם שוכרים בעיר. כעת, אחרי שהבינו כי הם עלולים להיקלע לבור כלכלי בתקציב המשפחה, החליטו לא לחדש את חוזה השכירות - ולעבור לגור בביתם החדש המנותק מתשתיות.

"אנשים פשוט יקרסו בקרוב"

"בלילה אנחנו קופאים פה", סיפר איתמר, נשוי ואב לארבעה. "אחרי שעות הלימודים הילדים הולכים לבית סבם וסבתם ושם מכינים שיעורי בית, מתקלחים ואוכלים. אחר כך מגיעים לביתם החדש ונהנים מכמה שעות תאורה שמקורה בפאנלים סולאריים. הכל תלוי בכמה שמש הייתה באותו יום. כמובן שבמצב הזה חיבור למחשב בלתי אפשרי, כמו גם כל שאר מכשירי החשמל הביתיים. טלפונים לצורך העניין - מטעינים במכונית".

במצב בו מצויה משפחת אדרי שרויות כעת 15 משפחות נוספות שסיימו לבנות את בתיהן ותכננו לעבור לגור בהם. "תשלום עבור משכנתא ועבור שכר דירה זו הוצאה בלתי אפשרית עבור כל המשפחות, אנשים פשוט יקרסו בקרוב", הסביר אדרי את המצב אליו נקלעו הוא ושכניו העתידיים.

"פשוט רימו אותי", אומר אלעד אדרי, אחיו של איתמר, נשוי ואב לחמישה שמתגורר עם משפחתו בבית הדו משפחתי עם משפחת אחיו. לדבריו, בגלל שאין חשמל בשכונה נאלץ לקנות גנרטור - בהוצאה נוספת של קרוב ל-50 אלף שקלים. כמוהו, גם שאר המשפחות הבונות בשכונה, שחלקן התחילו בבניה ועצרו - וחלקן אף לא התחילו בבניה. "אנשים שמו פה את כל הכסף שלהם. מעבר למכה הכלכלית שחטפנו יש חשש מתמיד שיגיעו גנבים ויבזזו ציוד ורכוש. זה ממש מייאש", הוסיף אדרי.

עוד בוואלה!

הפעוטה הפילה את הכפית - והוענשה בדקות ארוכות ללא אוכל: סייעת מחיפה נאשמת בתקיפה

לכתבה המלאה
שכונה בטבריה שעבודות התשתית בה לא הסתיימו, כולל חשמל, ותושבים נאלצים לעבור לגור שם בבתים שכבר סיימו לבנות. ינואר 2023. אלי אשכנזי
הגופים האחראיים מגלגלים אחריות. השכונה המושבה בטבריה/אלי אשכנזי

מהגופים האחראים על הפרוייקט ואיתם חתמו הקונים על חוזים - לא מסופקות כל תשובות, וכן כלל לא ברור מה הצפי הנוכחי לסיום עבודות התשתית. מדובר ברשות מקרקעי ישראל, משרד השיכון וחברת "דנה הנדסה" שמקימה את תשתיות השכונה. לפי חוזה הרכישה עליו חתמו באוקטובר 2018, היה עליהם לסיים את הבניה כבר באוקטובר 2021.

בעקבות פניית וואלה!, מחברת חשמל נמסר כי "עבודות הרשת וחיבורים לבתים נמצאת בשלבים סופיים. העיכוב נוצר לאור אי-השלמת הפיתוח והצבת חדרי שנאים על ידי היזם במועד שסוכם עמו. הצפי לסיום עבודות הוא ב-28 בפברואר".

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר כי "המשרד פועל ופעל במהלך כל תקופת הקמת השכונה לקידום ופיתוח תשתיות בצורה מיטבית, איכותית ומהירה תוך כדי שיתוף פעולה מלא עם כלל הגורמים. המשרד מסייע ועומד בקשר רציף עם חברת הביצוע וחברת חשמל, על מנת לוודא שעבודתם באתר תושלם בהתאם ללוח הזמנים שנקבע לפיתוח השכונה או אף קודם".

מחברת "דנה הנדסה" לא נמסרה כל תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully