וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות ליוו את רפאל ושאול, שנרצחו בפיגוע בירושלים, בדרכם האחרונה

עודכן לאחרונה: 29.1.2023 / 15:11

רפאל בן אליהו ושאול חי, שכונה "האבא של כולם", נקברו בהר המנוחות. בנו של רפאל סיפר שאביו לא הספיק לפגוש את נכדו: "במקום שאתה תגיע לקליפורניה, הגעתי אליך לבית הקברות". תוך חודש, אשתו של רפאל איבדה את אביה והתאלמנה. בנו של רפאל, מתן, נשכב על אמו - ונפצע קשה

פיגוע בשכונת נווה יעקב בירושלים. 27 בינואר 2023/רוני כנפו

מאות ליוו היום (ראשון) את רפאל בן אליהו ואת שאול חי, שנרצחו בפיגוע בבית הכנסת בנווה יעקב שבירושלים, בדרכם האחרונה. "אתה הקרבת את עצמך בשביל להציל אנשים חיים מפשע", ספד לרפאל בנו קובי בהר המנוחות, "הייתם צריכים להגיע לקליפורניה לברית של הנכד השני שלכם, שאתה לא זכית להחזיק. במקום זה הגעתי אלייך ארצה לבית הקברות".

קובי, בנו של רפאל המשיך, "נתת את חייך כדי שאנשים אחרים לא ייפגעו. בטוח שאתה נח בגן עדן. אעריץ אותך לעולמי עולמים, הלב שלי התרסק לרסיסים. לא אוכל להתקשר אליך אבא, לשאול אותך מה שלומך או לקבל ממך עצה טובה", אמר. "אבא שלי, אני אוהב אותך כל כך. לימדת אותי להיות האדם שאני והגבר שאני. מילאת אותי בכל כך הרבה אושר כשצפינו במשחקים של בית"ר, זמן איכות שלעולם לא יחזור, כשקנית לי את האופניים הראשונות ואת המחשב הראשון".

רפאל בן אליהו, בן 56, נרצח בפיגוע בירושלים. ללא קרדיט, מערכת וואלה
"לימדת אותי להיות האדם שאני". רפאל בן אליהו/מערכת וואלה, ללא קרדיט
הלוויתו של רפאל בן אליהו, נרצח בפיגוע בשכונת נווה יעקב, 29 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"נח בגן עדן". הלוויתו של רפאל/פלאש 90, יונתן זינדל

"אני כל כך שמח שהיית בחתונה שלי אבא, מתחת לחופה וללוות אותי כל הדרך", המשיך הבן. "שהיית הסנדק של הנכד הראשון, לראות אותו ולהחזיק אותו בידיים. אני אוהב אותך ומתגעגע עד אין סוף".

אור, בן נוסף של רפאל, שהיה לצדו ברגעי הפיגוע, סיפר כי הוא ומשפחתו נפרדו ממנו ברגעיו האחרונים, כשהיה על הרצפה. תוך חודש, אשתו של רפאל, טינה, איבדה את אבא שלה והתאלמנה. מתן, בנו של רפאל שנפצע קשה בפיגוע, נשכב על האמא כדי להציל אותה וחטף שני כדורים. "עברנו מקידוש לקדיש", אמר אור. "לא האמנתי בחלומות הכי שחורים שלי שלא תזכה להיות בחופה שלי ושל מתן. לא זכית להכיר את הנכד שלך".

הבן סיפר כי כשזיהה את רגעי הפיגוע התקשר ישר למד"א. "תמיד אהבת לעזור, ברגע הנורא - בלמת וקפצנו שנינו מהרכב, אתה חייגת 101 ואני חייגתי 100. הוא לא נתן לך אפילו לסיים את השיחה", סיפר. "אני אוהב אותך, היית גיבור. לא חשבת פעמיים. בלמת את הרכב ויצאנו שנינו - אמרת לי תתקשר. חצי מהלב שלי הלך. אני אתגעגע אליך ואהיה איתך בכל נשימה ונשימה. לא אשכח אף פעם את אותו הערב הארור".

שאול חי, בן 68, נרצח בפיגוע בירושלים ב-27 בינואר 2023. ללא קרדיט, מערכת וואלה
הלך לשיעור תורה - ונרצח. שאול חי/מערכת וואלה, ללא קרדיט
הלוויתו של שאול חי, שנרצח בפיגוע בירושלים, 29 בינואר 2023. ינון שלום יתח
"היה האבא של כולם". הלוויתו של שאול/ינון שלום יתח

רפאל בן אליהו, בן 56, הוא תושב שכונת נווה יעקב שעבד בדואר ישראל. הוא הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים. מכריו מספרים על אדם צנוע, עניו ונעים הליכות.

שאול חי הוא גבאי בית הכנסת 'זכור לאברהם' בפסגת זאב. בליל השבת הוא אכל אצל גיסו בנווה יעקב והיה בדרכו לשיעור בפסגת זאב - ואז נורה למוות. "היה האבא של כולם, עזר לכל מי שצריך. אין אדם שביקש ממנו משהו והוא אמר לו לא", סיפר אדם שהכיר אותו. השניים נרצחו לצד חמישה בני אדם נוספים בפיגוע סמוך לבית הכנסת בנווה יעקב שבירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully