וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן חווה חורף קיצוני, ואזרחיה מתים מקור: "הילדים בוכים מהלילה עד הבוקר"

עודכן לאחרונה: 27.1.2023 / 14:20

מתחילת השנה, יותר מ-160 איש איבדו את חייהם בשל תנאי מזג האוויר, הקרים ביותר שידעה המדינה זה 15 שנה. בשל ההגבלות של טליבאן על העסקת נשים בארגוני סיוע, אזרחים רבים נותרו ללא אמצעים להתחמם. "עד עכשיו לא קיבלנו שום עזרה ואין לנו מספיק לחם רוב הזמן"

הפגנת נשים בקאבול נגד החלטת טליבאן למנוע מהן ללמוד באקדמיה/רויטרס

יותר מ-160 בני אדם מתו מקור באפגניסטן מתחילת החודש - כך מסרו היום (חמישי) הרשויות במדינה, החווה את החורף הקשה ביותר זה 15 שנה שבמהלכו צנחו הטמפרטורות עד ל-34-. הכפור העז מכה באפגניסטן, הנשלטת על ידי טליבאן, בעיצומו של משבר כלכלי חריף. התושבים מספרים כי הם אינם יכולים להרשות לעצמם לרכוש דלק ולחמם את בתיהם הקפואים.

ארגוני סיוע רבים השעו חלקית את פעילותם בשבועות האחרונים עקב החלטת טליבאן לאסור כמעט לחלוטין על העסקת נשים בשורותיהם, כך שהם מתקשים לבצע את עבודתם ההומניטרית במדינה השמרנית.

נערה אפגאנית נושאת מיכלי מים ריקים ברחוב מכוסה שלג בקאבול. 26 בינואר 2023. רויטרס
החורף הקשה ביותר במדינה ב-15 השנים האחרונות. ילדה עם מכלי מים ריקים בקאבול/רויטרס

בשדה מושלג בבירה קאבול, ילדים נצפו כשהם מחטטים בפחי אשפה בחיפושיהם אחר מוצרי פלסטיק שאותם יוכלו משפחותיהם לשרוף כתחליף לעץ או לפחם. בסמוך לשם, עאשור עלי, בעל חנות בן 30, מתגורר עם משפחתו במרתף בטון, שבו חמשת ילדיו רועדים מקור. "השנה מזג האוויר קר מאוד ולא יכולנו לקנות פחם", אמר. הוא הוסיף שהרווחים הקטנים שלו מהחנות כבר לא מספיקים לדלק. "הילדים מתעוררים מהקור ובוכים מהלילה עד הבוקר. כולם חולים. עד עכשיו לא קיבלנו שום עזרה ואין לנו מספיק לחם רוב הזמן".

במהלך ביקורו בקאבול השבוע, אמר ראש תכנית הסיוע של האו"ם, מרטין גריפית', שהסוכנות שלו ביקשה מרשויות טליבאן פטור מהאיסור על העסקת עובדות סיוע. "החורף האפגני, כפי שכולם באפגניסטן יודעים, הוא מלאך המוות עבור כל כך הרבה משפחות", אמר לרויטרס. "אחרי שנים רבות של צרכים הומניטריים, אנחנו רואים את חלק מההשלכות שעולות בחיי אדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully