וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת פאפאיה: נוציא את הכסף מישראל בגלל הרפורמה המשפטית

עודכן לאחרונה: 26.1.2023 / 10:27

אחרי האזהרות והאיומים, הגיע זמן המעשים: היוניקורן פאפאיה, בשווי של כמעט 4 מיליארד דולר, הודיע כי ימשוך את כל עסקיו מישראל, בה מעסיקה החברה מאות עובדים. עינת גז, מייסדת ומנכ"לית: "זהו צעד עסקי כואב אך מתבקש". גם קרנות ההון סיכון של טל ברנח מצטרפות למהלך

עינת גז. תום הוליגנוב,
עינת גז, מייסדת ומנכ"לית פאפאיה/תום הוליגנוב

מייסדת ומנכ"לית חברת ההייטק פאפאיה גלובל, עינת גז, הודיעה הבוקר (חמישי) כי החליטה להוציא את כל כספי החברה מישראל בעקבות קידום הרפורמה המשפטית. "אין שום ודאות כי אנו יכולים לנהל פעילות כלכלית בינלאומית מישראל, זהו צעד עסקי כואב אך מתבקש".

לדברי גז: "בעקבות ההצהרות של ראש הממשלה נתניהו כי הוא נחוש להעביר רפורמות שיפגעו בדמוקרטיה ובכלכלה, קיבלנו החלטהעסקית בחברת פאפאיה גלובל להוציא את כל כספי החברה מישראל.ברפורמה המתגבשת, אין שום ודאות כי אנו יכולים לנהל פעילות כלכלית בינלאומית מישראל".

גז, כאמור, היא אחת משלושת מייסדי החברה, אותה הקימה בשנת 2016 ביחד עם עופר הרמן (המשמש כמנהל טכנלוגיות ראשי בחברה) ועם ראובן דרונג (כיום מנהל חדשנות ראשי של החברה).

סבב הגיוסים האחרון של החברה, שיקף לה שווי של כ-3.7 מיליארד דולר, מה שהופך אותה לאחת הגדולות בין החברות המכונות "יוניקורן".

עמית ימפולסקי, דירקטור, פתרונות אנטרפרייז, פאפאיה גלובל. מארק ישראל סלם,
עמית ימפולסקי, דירקטור בחברת פאפאיה/מארק ישראל סלם

החברה מפעילה מערכת מבוססת מחשוב ענן, המנהלת את כל הקשור בנושא ניהול עובדים, פרילאנסרים ומוסקים על ידי חברות קבלן, בכל הבטי ההעסקה: שכר, תנאים סוציאליים, הטבות ותשלומים. שירותי החברה חיוניים בעיקר לתאגידים גלובליים, כאלה שמעסיקים עובדים במספר מדינות ונאלצים להתמודד מול מערכות שונות של חוקי עבודה.

החברה מספקת גם תקשורת בין החברות הגלובליות לעובדים מקומיים, כאשר המערכת מבוססת על בינה עסקית, שמאפשרת קבלת החלטות על בסיס נתונים - ויש לה מעל ל-700 לקוחות, ביניהם מהתאגידים הגדולים בעולם, דוגמת אינטל, מיקרוספוט, ג'ונסון אנד ג'ונסון, מקדונלס, ג'נרל אלקטריק ועוד.

לחברה כ-800 עובדים המפוזרים ברחבי העולם - מטקסס ועד לפולין, אך למעלה ממחציתם מועסקים בישראל - ולא ברור כרגע מהי משמעות ההחלטה עבורם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
רמי ברכה, תמיר גילת וטל ברנוח. רמי סיני,
טל ברנח (עומד משמאל, בערב גיוס תרומות עם תמיר גילת ורמי ברכה, שאינם קשורים להחלטה הנוכחית)/רמי סיני

בעקבות הודעת עינת גז, הודיע גם טל ברנח, מהבעלים של קרנות ההון סיכון דיסרפטיב ודיסרפטיב AI, שמנהלות בישראל השקעות בסך של קרוב ל-4 מיליארד שקלים, כי הודיע הבוקר למשקיעים בקרנות על הוצאת הכספים מישראל.

לדברי ברנח, אחד המשקיעים הגדולים בענף ההייטק בישראל, הוא קיבל פניות ממשקיעים מודאגים החוששים מהמהפכה המשפטית שצפויה ישראל לעבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully