וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופילים פיקטיביים, התחזות לגופים עסקיים: כך חמאס בעזה מנסה לבצע פיגועים בגדה

עודכן לאחרונה: 25.1.2023 / 13:47

שב"כ חשף את השיטה במסגרתה מגייסים פעילי הארגון ברצועה צעירים מהשטחים להעברת כספי טרור או חבילות עם נשקים - מבלי שהשליחים מודעים לכך שהם מסייעים לטרור. כך למשל קיבל תושב מזרח י-ם הצעת עבודה לשמש כשליח של "בשמים", אך בפועל העביר תחמושת לפעילי חמאס בשטחים

‏‎

שב"כ חשף היום (רביעי) פעילות של חמאס בעזה, שמנסה להוציא לפועל פיגועים ברחבי הגדה המערבית באמצעות התחזות לגופים עסקיים וגיוס צעירים תושבי השטחים בשכר. על פי הודעת שב"כ, הצעירים קיבלו פניות מפרופילים פיקטיביים ברשתות החברתיות, שהציעו להם לעבוד בתור שליחים. בפועל, העבירו הצעירים כספים המיועדים לטרור, או חבילות עם תחמושת - מבלי שידעו על כך.

על פי ההודעה, החקירה מתנהלת בשבועות האחרונים על ידי שב"כ יחד עם צה"ל והמשטרה. הפעילות מתנהלת על ידי פעילי "מטה הגדה", גוף של חמאס בעזה המנוהל על ידי מגורשי עסקת גלעד שליט. בראשם עומד אחד מהם, פרח חאמד, בן ה-46.

פעילי חמאס מעזה, השתמשו בצעירים פלסטינים באיו"ש, בחלק ניכר מהמקרים ללא ידיעתם, כסייענים לביצוע פיגועים. שב"כ
אחד מהפרופילים המזוייפים/שב"כ

לטענת שב"כ, הפעילים נוהגים להסתיר את זהותם האמיתית ולהתחזות לחברות עסקיות ולגופים שונים. לאחר מכן הם מגייסים צעירים פלסטינים בגדה ל"עבודה" עסקית בשכר, ושולחים אותם למגוון משימות כדוגמת העברת כספים המיועדים לרכישת נשקים לפיגוע והעברת חבילות ארוזות, שבתוכם נשקים או תחמושת. כל זאת, מבלי שהשליחים מודעים, בחלק ניכר מהמקרים, לכך שהם מעבירים נשקים או מעורבים בפעילות טרור.

אמצעי הלחימה והכספים - המועברים על ידי "השליחים", מיועדים להגיע בסופו של דבר לפעילי חמאס בגדה, שגויסו על ידי המגורשים במטרה לבצע פיגועים. כך למשל, קיבל לפני כחצי שנה בן 27 ממחנה הפליטים ג'לזון, פניה מפרופיל פייסבוק לא מוכר בשם "חאלד טאלב", ובה הצעה לעבוד בחברת משלוחים טורקית, הפועלת ביהודה ושומרון, תמורת תשלום.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
פעילי חמאס מעזה, השתמשו בצעירים פלסטינים באיו"ש, בחלק ניכר מהמקרים ללא ידיעתם, כסייענים לביצוע פיגועים. שב"כ
פרח חאמד, ראש "מטה הגדה" של חמאס/שב"כ

‏בתחילה, התבקש הצעיר להעביר סכומי כסף בגובה אלפי דולרים בין אזורים שונים בגדה, דוגמת בית לחם, רמאללה וחברון - תוך שהוא לא מודע לכך שמדובר בכספים המשמשים את חמאס. בשלב השני - כשהמשימות הפכו לחשודות יותר, הציג "חאלד טאלב" את עצמו כמי שעובד עבור אנשיו של מוחמד דחלאן ושלח את הצעיר לרכוש אמצעי לחימה.
‏‎
באחת הרכישות - התבקש סלאם להעביר את שני האקדחים שרכש לגורם בכפר חווארה. סלאם נסע לנקודת המפגש והעביר את האקדחים לידי האחים מחמד ומחמוד ע'אזי, המתגוררים בכפר ג'מעין הסמוך לקלקיליה. לאחר כמה שבועות, בחודש ספטמבר, ביצעו האחים ע'אזי באמצעות האקדחים פיגוע ירי מרכב חולף לעבר רכבי ישראלים שנסעו על כביש 60 בסמוך לכפר חווארה.

במקרה נוסף בן 21, תושב מזרח ירושלים, נחשף למודעה בפייסבוק לפיה דרושים עובדים למסעדה. בהמשך לתגובתו למודעה, פנה אליו באמצעות הצ'ט אדם שכינה את עצמו "אבו עלאא" וציין כי הוא זקוק לשליח שיעביר קופסאות של בשמים ברחבי הגדה תמורת תשלום.

פעילי חמאס מעזה, השתמשו בצעירים פלסטינים באיו"ש, בחלק ניכר מהמקרים ללא ידיעתם, כסייענים לביצוע פיגועים. שב"כ
פרופיל פייסבוק פיקטיבי נוסף/שב"כ

במהלך אוגוסט האחרון, החל הצעיר, בהנחיית "אבו עלאא", ברכישה ובהעברה של נשקים ובמסגרת זו העביר אקדח ותחמושת לבלאל חמאיל, פעיל חמאס מהכפר ביתא, וכן רובה M-4 לידי פארס מעלא, גם הוא מהכפר ביתא. השניים נעצרו ונחקרו גם הם.

בסך הכל נעצרו ונחקרו עשרות תושבי הגדה שעמדו בקשר עם פעילי החמאס בעזה - כשחלקם כלל לא ידע כי הוא מעורב בפעילות שתכליתה ביצוע פיגועים.

‏גורם ביטחוני בכיר אמר כי "‎פעולותיהם של חמאס וארגוני הטרור האחרים ברצועת עזה יביאו לצמצום כמות אישורי הכניסה של סוחרים ופועלים מעזה לישראל. בתוך כך, במקרה הנ"ל, מערכת הביטחון תשלול אישורי כניסה של כ-230 פועלים עזתים שעובדים בישראל - קרובי משפחה של המעורבים באכוונת טרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully