וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי ביטחון: סמוטריץ' מעכב את מינוי שטייניץ ליו"ר רפאל בתגובה לפינוי המאחז

עודכן לאחרונה: 24.1.2023 / 10:21

הגורמים אמרו כי שר האוצר גורר את הליך המינוי של השר לשעבר בתגובה להחלטת גלנט להרוס את המאחז הלא-חוקי. בסביבתו של שר האוצר אמרו כי "מינוי שטייניץ ייבחן כמו יתר המינויים שתחת רשות החברות"

בן גביר בפתח ישיבת הממשלה על פינוי מאחזים: "חוק זה חוק"/מעריב (צילום: אנה ברסקי)

גורמים במערכת הביטחון טוענים כי שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מעכב את מינויו של ח"כ לשעבר יובל שטייניץ ליו"ר החברה הביטחונית רפאל. זאת, בתגובה להריסת המאחז ביהודה ושומרון ביום שישי האחרון. משרד הביטחון סירב לתת תגובה והפנה ללשכת שר הביטחון יואב גלנט, שסירבה להגיב על הנושא בשלב זה. מסביבת שר האוצר נמסר כי "מינוי שטייניץ ייבחן כמו יתר המינויים שתחת רשות החברות". בכך הבהירו מקורביו כי לא בהכרח שהשר יקבל את עצם המינוי של שטייניץ.

ביום שישי האחרון הרסו כוחות המנהל בסיוע קבלן אזרחי מאחז לא חוקי לזכרו של הרב דרוקמן, אך סמוטריץ', שמשמש גם שר שני במשרד הביטחון, מחה על הריסתו בתוך פחות מ-24 שעות מהרגע שנבנה בשטח. הוא העדיף התדיינות בין הצדדים לפני ההריסה, בעוד שמפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, ראה באירוע פוטנציאל להפרות סדר מצד הפלסטינים טהעדיף להורות על הריסת המאחז הלא חוקי.

גלנט אישר וגיבה את המהלך, ולאחר מכן ראש הממשלה בנימין נתניהו גיבה את שר הביטחון ואת צה"ל, ומנגד התגובות מצדם של סמוטריץ' והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר היו חריפות.

יואב גלנט, בצלאל סמוטריץ'. יונתן זינדל, פלאש 90
ממשיכים בכיפופי הידיים. גלנט וסמוטריץ' בכנסת/פלאש 90, יונתן זינדל

גורמי ביטחון אמרו כי זה היה עניין של זמן עד שסמוטריץ' יגיב על הריסת המאחז, משום שסלע המחלוקת בינו לבין גלנט הוא על סמכויות משרד הביטחון, בפרט על מתאם פעולות הממשלה בשטחים והמנהל האזרחי. גורמים במערכת הביטחון הדגישו כי ההחלטה להרוס את המאחז נבעה מצורך ביטחוני, וכי לא היה כאן תהליך אזרחי חוקי כמו הרחבת יישוב או הקמת צירי תנועה.

הגורמים הוסיפו כי יש לא מעט מחלוקות בין הצדדים. לפי ההערכות, הם יידרשו בקרוב לתאם עמדות לגבי המדיניות בשטחים, מינויים במנהל האזרחי ובמתאם פעולות הממשלה בשטחים, ופעולות טקטיות בשטח כמו הקמת צירים, הרחבות יישובים ויישובים חדשים. אם הצדדים לא יתפשרו עד אז, מערכת היחסים עלולה להגיע ל"פיצוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully