וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהייטק מתכוננים לשבות במחאה על המהפכה המשפטית: "תביא לנזק קטסטרופלי"

עודכן לאחרונה: 23.1.2023 / 22:25

מאות חברות ועסקים ברחבי הארץ צפויים להתיר לעובדיהם שירצו לשבות לעשות כן, בין השעות 12:00-11:00 מחר, ובמקביל תיערך הפגנה במספר מוקדים עסקיים בת"א ובהרצליה, בהם ידברו מנכ"לים בכירים. "כלכלה לא אוהבת שינויים - משקיעים מהעולם יהססו להשקיע את הכסף שלהם כאן"

בווידאו: דויד גרוסמן בהפגנה בתל אביב/צילום: Satview

המחאה על הרפורמה המשפטית המתוכננת עולה שלב - מחר ישבתו חברות הייטק רבות למשך שעה אחת בין 12:00-11:00, במה שהן מגדירות "שביתת אזהרה". בין החברות שהצטרפו לשביתה: חברת האינטרנט נטורל אינטלג'נס, היוניקורן Wiz ו-Piggy של שאול אולמרט.

מאות עסקים וחברות הייטק ברחבי הארץ הוציאו ביממה האחרונה הודעות לעובדים לפיה: "החברה תאפשר לכל עובד שירצה לשבות ולהפגין על פי צו מצפונו ודעתו". במקביל, מתארגנת הפגנה בשעת המחאה במספר מוקדים, בהם מתחם שרונה בתל אביב, רוטשילד והרצליה פיתוח.

להפגנה בשרונה יגיעו כמה מנכ"לים בכירים בעולם ההייטק כדי לדבר עם המפגינים ובהם ממציא הדיסק און קיי, דב מורן, היזם הסדרתי שאול אולמרט וינון קוסטיקה.

צעדה במסגרת ההפגנה נגד ההפיכה המשפטית, על פרשת דרכים, תל אביב, 21 בינואר 2023. ראובן קסטרו
ההפגנה בת"א, בשבת/ראובן קסטרו

עבור העסקים, ובמיוחד לאלו שעובדים עם משקיעים ומוסדות ברחבי העולם, ל"מהפכה" המשפטית יש משמעות גדולה. "בפן הכלכלי - הנזק שעלול לקרות אם המהפכה הזו תצליח הוא קטסטרופלי", מסביר מייסד היוניקורן Wiz, ינון קוסטיקה בריאיון שיתפרסם מחר, "כלכלה לא אוהבת שינויים כאלו באופן כללי, זה א'-ב'. ואם עושים אותה בצורה כזו דרסטית - גופים לא יסכימו להשקיע בנו, במיוחד לא מוסדיים".

הסיכון השני עליו מצביע בכיר ההייטק הוא המיתוג האפשרי של ישראל ככלכלה "ללא תנאים ליברליים לעסקים", בדומה להונגריה, רוסיה או פולין. "קיימת דאגה בעולם, משקיעים יהודיים ואנשים שאכפת להם. וממי שלא מתעניין כרגע, יהסס להשקיע את הכסף שלו כאן. לא המצאנו את הגלגל - יש תקדימים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully