וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי הקואליציה: הוצאת ראש הממשלה לנבצרות כמוה כהפיכה. בהרב-מיארה בתגובה: לא קיימתי דיונים כאלה

עודכן לאחרונה: 23.1.2023 / 20:00

במכתב עליו חתומים ראשי הקואליציה נכתב כי "לאף גורם אין סמכות להדיח את ראש הממשלה ולהפיל את הממשלה החוקית, למעט לעם ולנציגיו". זאת, בתגובה לפרסומים לפיהם בהרב-מיארה שוקלת את הנושא בעקבות הפרת הסכם ניגוד עניינים בו התחייב נתניהו לא לעסוק במינוי שופטים

ראש הממשלה, מועצת חכמי התורה וחברי הקואליציה מגיעים לביתו של אריה דרעי לאחר פרסום הכרעת הדין/רוני כנפו

במכתב של ראשי מפלגות הקואליציה מהיום (שני) ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה הביעו החתומים תמיהה על כך שהיועצת לא הכחישה את הפרסומים לגבי דיונים על הוצאת ראש הממשלה בנימין נתניהו לנבצרות. "ניסיון להכרזה או הכרזה על נבצרות של מנהיג מכהן מהווים ניסיון בלתי חוקי בעליל להדיחו ולהפיל ממשלה נבחרת וחוקית, ללא שבריר של הסמכה בחוק", נאמר במכתב. "הוא אינו שונה מניסיון הפיכה בידי איש צבא סורר".

במכתב, שעליו חתומים יריב לוין, אריה דרעי, בצלאל סמוטריץ', איתמר בן גביר, יצחק גולדקנופף ומשה גפני ואבי מעוז נאמר: "שום תעתוע משפטי לא יעמוד מול הברור מאליו בכל המדינות המתוקנות: ראש ממשלה נבחר על ידי רוב העם ונציגיו. רוב אזרחי ישראל בחרו במפלגות הקואליציה ובראש הממשלה רק לפני חודשים ספורים. הכנסת, כנציגת הריבון, נותנת אמון בממשלה ובראש הממשלה ולכן לאף גורם אין סמכות להדיח את ראש הממשלה ולהפיל את הממשלה החוקית, למעט לעם ולנציגיו ועל פי חוק מפורש. כל קביעה אחרת היא בלתי חוקית בעליל ודגל שחור מתנוסס מעליה".

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה/שלומי גבאי

ראשי הקואליציה הוסיפו עוד: "אנו רואים בדיונים כאלה, ככל שיתקיימו, ניסיון הפיכה משפטית חסר סמכות ובלתי חוקי בעליל, בין שהוא מכוון לעתיד ובין שהוא מכוון לעת הזו. הוא אינו שונה מניסיון הפיכה בידי איש צבא סורר".

בנוסף אומרים החתומים: "העם, נבחריו ומממשלת ישראל לא יקבלו לעולם החלטה חסרת סמכות, שמשמעותה ביטול הבחירות בקלפיות, ביטול המשטר הדמוקרטי והתגברות בלתי חוקית על ריבונות העם ונציגיו. הנייר שעליו תיכתב החלטה שכזו יהיה חסר ערך. הוא לעולם לא יגבר על כוחם של מיליוני פתקי הנייר שבאמצעותם הצביע העם".

בתגובה לדברים שלחה היועצת המשפטית מכתב משלה לראשי הקואליציה שבו נאמר: "במענה למכתבכם שבנדון, ומבלי להתייחס לדברים כפי שאתם תיארתם, הריני להבהיר כי בניגוד לנטען בתקשורת, לא קיימתי דיונים בדבר נבצרות ראש הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully