וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן ניסתה לחסוך באנרגיה - ומיליונים נותרו ללא חשמל

עודכן לאחרונה: 23.1.2023 / 14:35

הרשויות ניתקו את רשת החשמל במהלך הלילה בשל המחסור החמור בדלק, אך היא חוותה תקלה בעת הניסיון להפעילה מחדש בשעות הבוקר. הממשלה הבטיחה כי התקלה תיפתר עד הערב, אך בתי ספר, בתי חולים וחנויות לא נפתחו - ותושבים רבים נותרו ללא מים, בשיא החורף

אדם יושב מחוץ לחנות שלו במהלך הפסקת החשמל הארצית בעיר קראצ'י, פקיסטן, 23 בינואר 2023. רויטרס
אדם יושב מחוץ לחנות שלו במהלך הפסקת החשמל הארצית בעיר קראצ'י, פקיסטן, 23 בינואר 2023/רויטרס

חלקים גדולים מפקיסטן נותרו היום (שני) ללא חשמל במשך שעות ארוכות, בעקבות ניסיון של הממשלה לחסוך באנרגיה בשיאו של החורף הקשה. שר האנרגיה, חוראם דסטגיר, אמר כי בחלקים מסוימים התקלה כבר נפתרה, והבטיח כי החשמל יחזור לעבוד כסדרו בכל המדינה עד שעות הערב.

גורמים רשמיים אמרו כי החשמל נותק ברחבי המדינה במהלך הלילה על מנת לחסוך בדלק, אך המערכת חוותה תקלה כשהרשויות ניסו לחבר מחדש את כולה בבת אחת בשעות הבוקר. בשנים האחרונות נרשמו כמה הפסקות חשמל נרחבות בפקיסטן, ששרויה בבור תקציבי עמוק, האחרונה שבהן באוקטובר.

הפסקת החשמל הממושכת במדינה, שבה חיים כ-200 מיליון איש, יצרה תבהלה וגרמה לסגירת בתי ספר, בתי חולים, מפעלים וחנויות, כשבאזורים מסוימים התושבים נותקו גם מאספקת המים. התקלה הנרחבת היום העלתה מחדש שעלות לגבי יכולתה של הממשלה לפתור את המשבר הכלכלי, מהקשים שידעה בשנים האחרונות, הנובע בין היתר בשל מחסור במטבע זר.

  • עוד באותו נושא:
  • פקיסטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully