וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה קרה לאחד הנהרות היפים בעולם?

עודכן לאחרונה: 23.1.2023 / 13:06

נהר דרינה זורם לאורך 346 ק"מ, מצפון-מערב מונטנגרו דרך סרביה ובוסניה. מי הנהר ידועים בצבע האזמרגד הבוהק שלהם ובנוף המרהיב. כעת מעריכים כי כעשרת אלפים מטר מעוקב של פסולת זרמה בנהר בימים האחרונים לאחר גשמים עזים באזור

בווידאו: זיהום מסיבי בנהר דרינה/רויטרס

אחד הנהרות היפים באזור הבלקן, הידוע בעולם כולו ביופיו הטבעי, נהפך לערמת פסולת צפה עצומה.

טונות של בקבוקי פלסטיק, חביות, צמיגים משומשים, כלי חשמל ביתיים, פיסות עץ ופסולת אחרת מילאו את נהר דרינה בבוסניה-הרצגובינה לאחר שגשם כבד הוביל לעליית מי הנהר על גדותיו, זאת נוסף לניהול כושל במשך שנים.

מרבית הפסולת נזרקה למדמנות שנמצאות תחת רגולציה בגדות הנהר או ישירות למים שזורמים בשלוש מדינות בלקניות, והצטברה מאחורי מחסום שהוקם על ידי מפעל הידרואלקטרי בוסני שבנתה סכר במעלה הנהר. הסכר נמצא סמוך לעיר וישגרד במזרח בוסניה שנהפכה בניגוד לרצונה לאתר פסולת, על פי תלונות של פעילי סביבה.

הגשם הכבד בשילוב טמפרטורות גבוהות מהרגיל בשבוע האחרונה באזור גרמו לנהרות רבים בבוסניה, סרביה ומונטנגרו לעלות על גדותיהם, הציפו אזורים סמוכים וגררו פינוי של תושבים מבתיהם לאורך נהרות.

נהר של פסולת

רויטרס

נהר דרינה זורם לאורך 346 ק"מ, מצפון-מערב מונטנגרו דרך סרביה ובוסניה. מי הנהר ידועים בצבע האזמרגד שלהם ובנוף המרהיב. כעת מעריכים כי כעשרת אלפים מטר מעוקב של פסולת זרמה בנהר בימים האחרונים. פינוי הפסולת נמשך כשישה חודשים בדרך כלל. אך הוא מסתיים במדמנה בוישגרד, שלפי פעילי סביבה, אינה מסוגלת להתמודד אפילו עם הפסולת שלה.

לאחר התפרקות יוגוסלביה והמלחמות בשנות ה-90, אזור הבלקן נותר מפגר אחרי שאר אירופה מבחינה כלכלית וסביבתית. המדינות לא התקדמו בבניית מערכות סילוק פסולת יעילות וסביבתיות, אף שהן רוצות להצטרף לאיחודה אירופי, ובשל כך אימצו כמה מהחוקים והרגולציות של הגוש.

מדמנות לא חוקיות מקשטות את הגבעות והעמקים באזור, הכבישים מלאים אשפה ושקיות פלסטיק מעטרות את העצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully