וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוותיקן חוקר: בקתדרלה במרכז בריטניה נערכה מסיבת מין בזמן סגר הקורונה

עודכן לאחרונה: 23.1.2023 / 12:11

שמועות על מסיבת מין בקתדרלת ניוקאסל עלו לאחרונה במהלך חקירת התפטרותו הפתאומית של בישוף הכנסייה רוברט ביירן. הטענות כוונו כלפי אחד מכמריו, מייקל מקוי, שהזמין מתפללים למסיבה במעונותיו. לפני כשנה הכומר התאבד בעקבות חשד שהתעלל מינית בילדים

כיכר סנט פטר בוותיקן, רומא. ShutterStock
שמועות על "מסיבות מין" שהתקיימו במהלך הסגרי הקורונה בבריטניה. הוותיקן/ShutterStock

הוותיקן החל בימים האחרונים לחקור שמועות על "מסיבת מין" שהתקיימה במהלך סגרי הקורונה בקתדרלת ניוקאסל במרכז בריטניה.

בישוף הכנסייה, רוברט ביירן, התפטר מתפקידו ובחקירת נסיבות ההתפטרות עלו טענות כי אחד מכמריו, דיקן הקתרלה מייקל מקוי, הזמין מתפללים למסיבה פרטית במעונותיו, כל זאת בזמן שחל איסור על התכנסויות באותה עת. מקור בכנסייה מסר ל"סאנדיי טיימס" כי אף שכמה תלונות הוגשו על ידי אנשים בתוך הכנסייה, לאחר שהתגלה מידע על מסיבת מין שהתקיימה במגורי הכמרים הצמודים לקתדרלה.

מקוי בן ה-57 התאבד באפריל 2021, ארבעה ימים לאחר שגילה כי הוא נתון לחקירת "מחלקת הגנת ילדים ומבוגרים" של המשטרה המקומית בגין התעללות מינית בילדים. הוא מונה על ידי ביירן ב-2019 במקום האב הפופולרי דרמוט דונלי.

קציני משטרה בריטים מחוץ לבית באמסברי, אנגליה בו מתגוררים זוג בריטי שהורעל על פי החדש על- ידי רוסיה 4 ביולי 2018. AP
"אין ספק שנהפוך כל אבן בכל הנוגע לשמירה על ביטחון האנשים". קציני משטרה בריטנים/AP

ביירן, שהתפטר מתפקידו על אף שלא היו כל עדויות להשתתפות שלו במסיבה, הסביר את החלטתו בטענה כי התפקיד "הפך לנטל גדול מדי". כך, במכתב לכמורה שהקריא בקתדרלה טען כי "כושר ההבחנה שלי גרם לי להכיר בכך שאני מרגיש כעת שאינני מסוגל להמשיך לשרת את אנשי הבישופות בדרך שהייתי רוצה".

הוא מונה לתפקיד בשנת 2019, לאחר ששימש בעבר כנציג בארכיבישוף של ברמינגהם וכראש המערכת האקדמית של אורטוריית אוקספורד בין השנים 1993 ל-2011. מלקולם מקמהן, שמנהל את הבישופות עד למינוי יורשו של בירן ומוביל את החקירה על התפטרותו, אמר שהוא התבקש על ידי יועציו של האפיפיור להכין "דיווח מעמיק על האירועים שהובילו להתפטרותו של הבישוף בירן".

סוכנות התקנים הקתולית (CSSA) החוקרת את המקרה מסרה כי החקירה "תכסה כל התעללות מדווחת, התעללות לכאורה, חששות הגנה ותרבות השמירה בבישוף בכללותו". התובע הראשי לשעבר של צפון-מערב אנגליה, נזיר אפזאל ויו"ר ה-CSSA הוסיף: "אין ספק שנהפוך כל אבן בכל הנוגע לשמירה על ביטחון האנשים, וזה כולל את חקירת תרבות ההגנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully