וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טענה שהלקוחות נפגעי פוסט-טראומה: רופאה נוספת חשודה בסחר ברישיונות לקאנביס רפואי

עודכן לאחרונה: 23.1.2023 / 17:21

לאחר מעצרם של רופאים בכירים בחודש שעבר, פסיכיאטרית מבית חולים במרכז עוכבה לחקירה בחשד כי הייתה חלק מהרשת שמכרה אישורים לאלפי לקוחות וגלגלה כ-60 מיליון שקלים. עוד עלה מהחקירה כי סופק ללקוחות סיוע בהמצאת סיפורי כיסוי כתירוץ להמלצה לשימוש בקנאביס הרפואי

מעצר הרופאים החשודים בהנפקת רשיונות קנאביס שלא כדין./דוברות משטרת ישראל

ד"ר יבגניה אגרנוב קורלנד, פסיכיאטרית מנתניה, שעובדת בבית חולים במרכז ובעל קליניקה פרטית, עוכבה הבוקר (שני) לחקירה בחשד שהנפיקה וסחרה ברישיונות לשימוש בקנאביס רפואי, ללא צורך רפואי, ולכל המרבה במחיר. על פי הערכות, היקף המכירות עומד על כ-60 מיליון שקלים.

בתום חקירה ביחידת הסייבר של להב 433 שוחררה קורלנד בתנאים מגבילים. היא חשודה שהמליצה על מתן רישיונות קנאביס ללא צורך רפואי.

עוד עולה מהחקירה כי סופק ללקוחות סיוע בהמצאת סיפורי כיסוי, ששימשו כתירוץ להמלצה על שימוש בקנאביס. כך לדוגמא, הרופאה שעוכבה לחקירה חשודה כי אבחנה את הלקוחות כנפגעי פוסט-טראומה. החשודה מצטרפת לרופאים בכירים נוספים שנעצרו בחודש שעבר, בחשד שהפעילו את רשת של מכירות לאלפי קונים.

קנאביס. ShutterStock
קנאביס/ShutterStock

הרופאים הבכירים נעצרו בעקבות חשד לקבלת שוחד ומכירה שלא כדין של רישיונות לקנאביס רפואי לכל דורש, דרך ערוצים מקוונים, וביניהם בטלגרם. בנוסף, מהחקירה עולה חשד כי חלק מהקונים ניצלו את האישורים שהתקבלו מהרופאים גם כדי לסחור בהם. החקירה הסמויה התנהלה בשנה האחרונה ביחידת הסייבר הארצית של להב 433 ביחד עם מחלקי פשיעה מקוונת של מחוזות מרכז וצפון, רשות המסים ובליווי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.

מהחקירה עולה כי חלק מהחשודים פרסמו באינטרנט ובערוצי טלגרם שירות למכירת רישיונות קנאביס רפואי, שהגיעו ללקוחותיהם תוך 24 שעות וללא כל צורך בעבר רפואי. עבור רכישת הרישיון שילמו הלקוחות אלפי שקלים. הלקוחות אף שילמו על חידוש הרישיון והגדלת המינונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully