וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגוש השני בגודלו בעולם: ברזיל וארגנטינה מתכננות מטבע משותף

עודכן לאחרונה: 22.1.2023 / 14:53

המוקד הראשוני יהיה על האופן שבו המטבע החדש, ששמו אולי יהיה "סור", עשוי להגדיל את הסחר האזורי ולצמצם את התלות בדולר האמריקני

ברזיל וארגנטינה צפויות להודיע השבוע על תחילתה של עבודת הכנה לקראת מטבע משותף. אם ייצא לפועל, המטבע הזה ייצר את גוש המטבע המשותף השני בגודלו בעולם, אחרי גוש היורו.

שתי הכלכלות הגדולות בדרום אמריקה ידונו בתוכנית בפסגה בבואנוס איירס השבוע, שאליה הזמינו מדינות נוספות מאמריקה הלטינית להשתתף. המוקד הראשוני יהיה על האופן שבו המטבע החדש, ששמו אולי יהיה "סור" (דרום), עשוי להגדיל את הסחר האזורי ולצמצם את התלות בדולר האמריקני, אמרו גורמים רשמיים ל"פייננשל טיימס".

פסו ארגנטינאי. רויטרס
פסו ארגנטינאי/רויטרס

המטבע בתחילה ייכנס למחזור לצד הריאל הברזילאי והפסו הארגנטינאי. "נקבל החלטה להתחיל לחקור את הנושא ומה נדרש בשביל מטבע משותף, כולל סוגיות פיסקליות, גודל הכלכלה והתפקיד של בנקים מרכזיים", אמר שר הכלכלה הארגנטינאי סרג'יו מאסה. "זה יהיה מחקר של מנגנונים לטובת סחר משולב. זה צעד ראשון בדרך ארוכה שבו אמריקה הלטינית חייבת לצעוד", הוא הוסיף.

היוזמה, שבתחילה תהיה בילטרלית, תוצע גם למדינות אחרות באמריקה הלטינית. איחוד מטבעות של כל מדינות אמריקה הלטינית ייצג כ-5% מהתמ"ג הגלובלי, על פי הערכת "פייננשל טיימס". גוש המטבע המשותף הגדול בעולם, גוש היורו, מייצג 14% מהתמ"ג הגלובלי במונחים דולריים. גושי מטבעות אחרים כוללים את CFA פרנק שבו משתמשות כמה מדינות אפריקניות והוא צמוד ליורו והדולר המזרח קאריבי.

הפרויקט צפוי לקחת שנים רבות, כפי שציין מאסה. עברו 35 שנים עד שאירופה יצרה את היורו. הכרזה רשמית צפויה במהלך ביקורו של נשיא ברזיל החדש, לולה דה סילבה, בארגנטינה, שיתחיל הלילה (ראשון) - הביקור הרשמי הראשון של לולה מאז נכנס לתפקיד ב-1 בינואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully