וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי פסיקת בג"ץ: נתניהו צפוי לפטר מחר את דרעי מתפקידיו בממשלה

עודכן לאחרונה: 22.1.2023 / 2:18

דרעי צפוי להגיע לישיבת הממשלה בה תאושר, בין השאר, הצעה שלו בעניין סל התרופות. לאחריה נתניהו יגיש לו את מכתב הפיטורים, שצפוי להיכנס לתוקף תוך 48 שעות. המהלך תואם עם דרעי, ובשלב ראשון אין כוונה למנות מחליפים קבועים לשרי הפנים והבריאות אלא ממלאי מקום

בנימין נתניהו ואריה דרעי בישיבת הממשלה. 15 בינואר 2023. רוני כנפו
ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לפטר את אריה דרעי מתפקידיו בממשלה. נתניהו ודרעי/רוני כנפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון לפטר מחר (ראשון) את יו"ר ש"ס שר הפנים והבריאות אריה דרעי לאחר ישיבת הממשלה השבועית בהתאם לפסיקת בג"ץ בשבוע שעבר שפסלה את מינויו לשר. דרעי צפוי להגיע לישיבת הממשלה האחרונה בה תאושר, בין השאר, הצעה שלו בענין סל התרופות. לאחריה, נתניהו יגיש לו את מכתב הפיטורים שצפוי להיכנס לתוקף תוך 48 שעות.

במכתב ששלחה היועמ"ש לראש הממשלה, כתבה כי על פי פסק הדין שנתן בג"ץ בעניין דרעי, הוא "אינו יכול להמשיך לכהן כשר בממשלת ישראל. אשר על כן, ועל פי סמכותך הקבועה לחוק יסוד: הממשלה, עליך לפעול בהתאם לפסק הדין ולהעביר אותו מתפקידיו בממשלה". במכתב הוסיפה, כי נוכח "מגבלות שבדין" החלות על נתניהו, "יש למנות גורם אחר לכהן בתפקידי שר הבריאות ושר הפנים".

אריה דרעי, שר הבריאות בהגשת המלצות הוועדה הציבורית להרחבת סל שרותי הבריאות לשנת 2023, בית שרמן מתחם בי"ח תל השומר, 18 בינואר 2023. תומר נויברג, פלאש 90
נתניהו יגיש לו את מכתב הפיטורים שצפוי להיכנס לתוקף תוך 48 שעות. אריה דרעי/פלאש 90, תומר נויברג

למרות ההחלטה של בג"ץ, שקבעה כי אריה דרעי לא יוכל לכהן כשר, מתכוון יו"ר ש"ס להגיע מחר לישיבת הממשלה. מאז הפסיקה בבג"ץ, דרעי ונתניהו שוחחו מספר פעמים, זאת בניסיון למצוא פתרון להמשך כהונת דרעי או כשר או כראש ממשלה חליפי, זאת בהתאם לדרישה של יו"ר ש"ס.

לאחר הפסיקה התייחס דרעי להחלטת בית המשפט. הוא התחייב להמשיך ב"מהפכה" שהתחילו המנהיגים שקדמו לו, והצהיר: "יסגרו לנו את הדלת, ניכנס דרך החלון. יסגרו לנו את החלון - נפרוץ את התקרה".

לדברי יו"ר ש"ס, הוא לא היה מופתע מהכרעת בג"ץ, ואף הוסיף כי היא הסבה לו שמחה. "אין שמחה כהתרת הספקות", הסביר בתום כינוס התמיכה בביתו. "טוב שהם אמרו את דברם, וטוב שזה נגמר בצורה כזו של 10 מול 1. ישפוט העם ויראה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully