וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא לשיקום, כן להרתעה: 6 שנות מאסר לבן 16 שסחט באכזריות נער אחר בשל חוב של 100 שקל

עודכן לאחרונה: 21.1.2023 / 15:20

בן 16 סחט באיומים וביצע מעשים מגונים בבן 17, שרכש ממנו גראס. בן ה-16 הפשיט את הקונה וקשר אותו, איים עליו בסכין ודרש תשלום כפול. לאחר ששולם החוב, שלח סרטון משפיל שלו לידידתו. השופטים הביעו דאגה ממצב החברה הישראלית: "האלימות חלחלה במורד שכבות הגיל"

בווידאו:פרשיית סחיטה של קבלנים במסגרתה הוצתו כלים הנדסיים (באגרים) ומבנים ארעיים כחלק ממאבקים בן עבריינים על גביית דמי חסות מאתרי בנייה בטמרה כפר יחזקאל וקיבוץ גזית/דוברות המשטרה

בית המשפט המחוזי לנוער בחיפה גזר שלשום (חמישי) עונש של שש שנות מאסר, על נער שהיה בן 16 שסחט בן 17, בעקבות חוב של 100 שקלים אותם נדרש לשלם לו אחרי שרכש ממנו גראס. אב בית הדין, השופט אבי לוי, והשופטים ערן קוטון ואיל באומגרט הביעו דאגה בפסק הדין ממצב החברה הישראלית. "נגע האלימות החמור שפשה בחברתנו לא פסח על שום שכבה באוכלוסייה", כתבו השופטים.

"אין ניתן להתחמק מהתחושה, שההתנהגויות האלימות, האכזריות והפוגעניות חלחלו גם במורד שכבות הגיל שמהן מורכבת החברה ושבעבר היו נחלתם של המבוגרים", הוסיפו השופטים. "בימינו שומעים שוב ושוב על אירועים חמורים ואכזריים - האלימות מתפרצת במסיבות פרטיות וציבוריות, בבתים פרטיים ובחצרותיהם, ואף במועדונים הנועדים לבילויי".

השופטים שהחמירו בעונש של הנער דחו את המלצת שירות המבחן להמשך החזקתו במעון נעול, וקבעו כי "היא מייחסת, שלא בצדק, משקל מוגזם ובלתי פרופורציוני לתהליך השיקומי ומשקל חסר לשיקולי ההלימה, ההרתעה והמניעה". עוד קבעו השופטים כי יש בה "התעלמות מסבלו של הקורבן, ומן הנסיבות שהביאו את הנאשם לפגוע בו פגיעה ברוטאלית, קשה ומבזה, חסרת פשר והיגיון".

עצור אזיקים. ShutterStock
עצור באזיקים. אילוסטרציה/ShutterStock

האירוע האכזרי החל בחורשה בעיר, במהלכו בן ה-16 הודיע לקונה על הכפלת החוב ל-200 שקלים כולל "ריבית" ובן ה-17 אף ביקש שיאפשר לו ללכת ולהביא את הכסף, אבל הנער הצעיר איים עליו "היום אתה לא חוזר הביתה". הוא הוציא מכיסו סכין מתקפלת ואחז בה בידו, הורה למתלונן לחשוף את איבר מינו, העביר על איבר המין החשוף את הלהב כדי להפחידו, איים עליו "אני חותך לך את הכול" ותוך כך בידו השנייה אחז בטלפון הנייד שלו והסריט אותו.

אחר כך, הכניס את הסכין לכיס מכנסיו, הורה לבן ה-17 להרים את מכנסיו ולבוא עמו. השניים ישבו ושוחחו תוך שבן ה-16 ממשיך לדרוש מהמתלונן את תשלום החוב. לפנות ערב הוביל הנער את המתלונן שוב לחורשה, כרך כבל סביב ידיו והורה לו לכרוע על ברכיו, פשט את מכנסיו ותחתוניו והורה לו לבצע בו מין אוראלי. אחר כך, כשהנער המתלונן שוכב על גבו הוא קשר את הכבל שהיה כרוך סביב ידיו לעץ סמוך, הניח את הג'קט של המתלונן על עיניו והתיישב על פניו. בהמשך, הנער הבטיח כי יביא את הכסף ושחברו יהיה ערב לכך. בן ה-16 הסכים, אבל למרות שקיבל את הכסף העביר בוואטסאפ את הסרטון המשפיל לידידתו של המתלונן.

השופטים הרשיעו את הנער הנאשם במעשה סדום, מעשים מגונים, סחיטה באיומים, החזקת סכין, ופגיעה בפרטיות, שלחו אותו למאסר ממושך, הדגישו את גילו הצעיר וציינו כי "לא היה זה עבריין מנוסה וותיק שביצע את המעשים, כזה, שליבו גס כבר בסבל האנושי, אלא נער נורמטיבי לכאורה, שטרם מלאו לו בעת ביצוע המעשים 16 שנים". בנוסף לעונש המאסר הם גם חייבו את הנער לשלם לקרבנו פיצוי של 120 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully