וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרעיל אנשים והוצא להורג בדרך הכי אכזרית בהיסטוריה של האנושות

14.3.2023 / 0:05

ריצ'רד רוס עבד כטבח וגרם למותם של שני אנשים אחרי ששם אבקה חשודה באוכל שלהם. המלך הנרי השמיני ששלט באנגליה באותה תקופה הטיל עליו עונש כל כך אכזרי שכולל גם הטבעה במים רותחים

ההוצאה להרוג של ריצ'ארד רוס ע"י הנרי השמיני/storiesoftheexecuted6746

במהלך השנים האנושות מצאה עוד ועוד דרכים ברבריות יותר ויותר לענות אנשים לפני הוצאתם להורג. אבל שיטת עינוי קדומה אח "זכתה" לתואר המפוקפק של 'הכי אכזרית בהיסטוריה'. מי שנאלץ לסבול אותה היה ריצ'רד רוס, שעבד כטבח אצל הבישוף האנגלי ג'ון פישר בשנת 1531. הוא הואשם בכך שהוא הרעיל את אחד האורחים בזמן שהוא עבד בביתו שברוצ'סטר.

רוס טען שהוא קיבל את האבקה מאדם זר והיה בטוח שהיא נועדה לצורכי בדיחה - מתוך אמונה שהיא תבטל את היכולות של חבריו המשרתים ואל ידע שהיא תהרוג מישהו. פישר שרד את ההרעלה מכיוון שמסיבה לא ידועה הוא לא אכל דבר באותו יום. רוס נעצר על ידי אנשיו של המלך הנרי השמיני ועונה לשם השגת מידע.

ככה הוא עונה

אנשים רבים מיהרו להאשים במעשים את אן בוליין, ואמרו שהיא ומשפחתה שיחדו את רוס כדי להרעיל את האוכל ולהיפטר מהבישוף פישר, שהתנגד לרפורמות בכנסייה של הנרי השמיני ולתוכניותיו להתגרש מקתרין מאראגון ולהתחתן עם אן בוליין. הטענה הייתה שאביה של אן היה זה שסיפק לרוס את הרעל, אך הנרי השמיני לא האמין שזה המצב וקבע שאין ראיות לכך שמשפחת בוליין או תומכיהם היו מעורבים. יחד עם זאת גם היום אן בוליין עדיין נחשבת בקרב היסטוריונים רבים כאחראית לרצח.

אלא שהמלך הנרי השמיני ממש לא השתכנע מהטיעון הזה והאשים את רוס ברצח ובגידה. הוא מיהר להעביר חוק בפרלמנט שקובע כי רצח בהרעלה היא בגידה מהמעלה הגובהה ביותר והטיל על ריצ'רד רוס עונש של מוות בעינויים. עד אז היה נהוג להוציא בהורג בתלייה, אבל המלך החליט לשנות גם את זה - וקבע עונש אכזרי במיוחד.


עוד דרכים נוראיות למות
הקברנית חשפה: זו הדרך הכי נוראית שאפשר למות בה

שור הפליז זו הדרך הכי נוראית למות - וככה זה נראה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

עד אז אנשים שעמדו להיות מוצאים להורג היו מובלים בעגלה ברחובות ואז נתלים לפני שאיבר המין שלהם הוסר וכל הקרביים שלהם הוצאו. אבל רוס לא הומת בתלייה, לצערו. הנרי החליט "להרתיח" אותו בעודו בחיים.

הקהל התאסף בכיכר בלונדון, לשם הובא רוס ומולם הוא הוטבע שלוש פעמים בתוך קדרה של מים רותחים עד שמת. חלק מהקהל היה מזועזע מהעונש, אבל האכזריות של הנרי לא ידעה גבולות ומעצורים - הוא ערף את ראשיהן של שתיים משש נשותיו ואישומים בדבר בגידה וכפירה היו כלים נפוצים שבהם השתמש הנרי לדיכוי התנגדות, והנאשמים הוצאו להורג לעיתים קרובות בחסות החוק אומנם, אך ללא משפט רשמי. הוא השיג רבות משאיפותיו הפוליטיות באמצעות עבודתם של ראשי השרים שלו, שחלקם גורשו או הוצאו להורג כאשר סר חינם בעיניו.

תיאור המקרה הוזכר בכתבים מהתקופה ההיא, כמו "הכרוניקות של הנזירים האפורים מלונדון": "הוא בושל בקדירה כי הוא הרעיל את הבישוף של רוצ'סטר פישר. המשרתים נעלו אותו בתוך בתוך סיר גדול והעלו והורידו אותו לתוך המים הרותחים עד שמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully