וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הפנים האוקראיני, סגנו ובכיר נוסף נהרגו בהתרסקות מסוק

עודכן לאחרונה: 19.1.2023 / 14:09

14 בני אדם נהרגו בהתרסקות המסוק ליד גן ילדים: "היו ילדים וצוות במעון באותו זמן. כולם פונו כעת. יש נפגעים". הנשיא זלנסקי אמר כי זאת "טרגדיה נוראית"

אסון באוקראינה: שר הפנים ובכירים נוספים נהרגו בהתרסקות מסוק/רויטרס

מסוק התרסק הבוקר (רביעי) סמוך למעון תינוקות ובניין מגורים בפרבר של העיר ברובארי, ליד קייב. דובר המשטרה אמר לערוץ Suspilne הציבורי שלפחות 14 בני אדם נהרגו. מתוכם, תשעה היו במסוק. 29 אנשים, בהם 15 ילדים, מאושפזים בבית חולים.

בין ההרוגים שר הפנים האוקראיני דניס מונסטירסקי, סגנו יבגני ינין ומזכיר המדינה יורי לובקוביץ'. מפקד המשטרה איהור קלימנקו כתב בטלגרם: "הבוקר, 18 בינואר, מסוק של שירותי החירום הלאומיים התרסק בברובארי. כתוצאה מההתרסקות, הנהגת משרד הפנים - שר הפנים, סגנו ומזכיר המדינה, חוסלה".

בנוסף, שריפה פרצה סמוך לגן הילדים שפונו במהירות מהמקום. "היו ילדים וצוות במעון באותו זמן. כולם פונו כעת. יש נפגעים", כתב מושל אזור קייב, אולקסיי קולבה בטלגרם.

בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות נראה בניין בוער ואפשר לשמוע צרחות. רוסיה לא הגיבה לחדשות על האירוע. לא ברור מה גרם להתרסקות המסוק, אך מזג האוויר בעת ההתרסקות היה קודר וערפילי. המסוק "סופר פומה" היה מתוצרת צרפת, ועל פי דיווחים, זוהו בו בעבר בעיות טכניות.

הרוטור של המסוק

דניס מונסטירסקי, שר הפנים של אוקראינה, נהרג בהתרסקות מסוק, ברוברי אוקראינה, 18 בינואר 2023. רויטרס
זירת ההתרסקות/רויטרס
שר הפנים האוקראיני דניס מונסטירסקי, סגנו יבניי ינין ומזכיר המדינה ירי לובקוביץ' נהרגו בהתרסקות מסוק בבובארי. טוויטר, צילום מסך
שר הפנים (משמאל), סגנו ומזכיר המדינה/צילום מסך, טוויטר

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי התרסקות המסוק היא "טרגדיה נוראית" שגרמה ל"כאב בלתי נתפש". הוא אישר בינתיים כי 15 אנשים נהרגו. "הוריתי לשירות הביטחון של אוקראינה בשיתוף המשטרה הלאומית וגופים נוספים, לחקור את הנסיבות של ההתרסקות", הוא כתב בטלגרם.

דניס מונסטירסקי, שר הפנים של אוקראינה, נהרג בהתרסקות מסוק. רויטרס, צילום מסך
זירת ההתרסקות/צילום מסך, רויטרס
שר הפנים האוקראיני דניס מונסטירסקי. GettyImages
שר הפנים האוקראיני, דניס מונסטירסקי/GettyImages
דניס מונסטירסקי, שר הפנים של אוקראינה. ויקיפדיה, אתר רשמי
שר הפנים. דניס מונסטירסקי/אתר רשמי, ויקיפדיה

צער ברחבי העולם

תגובות מרחבי העולם החלו לזרום לאחר פרסום החדשות על התקרית הטרגית. שר החוץ האוסטרי אלכסנדר שלנברג אמר כי הוא נעצב עמוקות מאובדן החיים בשל התרסקות המסוק ליד גן ילדים בברובארי. מחשבותיי עם משפחות הקורבנות והעם האוקראיני. אני מאחל לפצועים החלמה מהירה".

שגרירת ארצות הברית באוקראינה ברדיג'ט ברינק צייצה כי היא מזועזעת ועצובה לשמע החדשות. "תנחומיי ליקיריהם של השר מונסטירסקי, סגנו ינין וכל מי שנהרג בהתרסקות הבוקר". שארל מישל, נשיא המועצה האירופית, צייץ גם כן. "השר דניס מונסטירסקי היה חבר גדול של האיחוד האירופי". נשיא פולין אנדז'יי דודה מסר את תנחומיו למשפחות וליקיריהם של הקורבנות. אורסולה פון דר ליין, נשיאת הנציבות האירופית הביעה גם כן את צערה העמוק, כמו גם משרד החוץ של רומניה.

שגריר ישראל באוקראינה, מייקל ברודצקי כתב: "תנחומיי העמוקים למשפחות הקורבנות". חבר הכנסת זאב אלקין כתב כי "טרגדיה נוראית באוקראינה, המסוק של שר הפנים נפל על גן ילדים, הרוגים רבים, כולל ילדים. גם שר הפנים של אוקראינה מונסטירסקי וגם סגנו ילין (שהכרתי אותו היטב והוא עזר לישראלים רבים שנסעו לאומן), נהרגו. כיו"ר אגודת ידידות פרלמנטרית עם אוקראינה בכנסת, אני שולח תנחומים לממשלת אוקראינה".

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטייןן מסר: "שולח את תנחומיי לממשלת ולאזרחי אוקראינה נוכח הטרגדיה הנוראה הבוקר, בה נספו שר הפנים האוקראיני ובכירי ממשל נוספים לצד אזרחים ובתוכם ילדים". יושבי ראש אגודת הידידות ישראל-אוקראינה, חברי הכנסתאלקין ואדלשטיין אף שלחו מכתב תנחומים לפרלמנט האוקראיני.

נשיא צרפת עמנואל מקרון השתתף גם כן בצער המשפחות, כמו גם ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק וקנצלר גרמניה אולף שולץ.

הרב משה ראובן אסמן שליט"א, רבה של אוקראינה, אמר כי "הלב נשבר למשמע הבשורה הקשה של התרסקות המסוק, על גן ילדים, בו נספו ידידיי שר הפנים דניס מונסטירסקי וסגנו חברי היקר יבגני ינין, שעמדו תמיד לצד הקהילה היהודית במדינה וסייעו לישראלים רבים בנסיעה לאומן, מחשבותי ותפילותי עם משפחות ההרוגים".

הרב יונתן מרקוביץ' רבה של קייב והשליח הראשי של חב"ד לקייב, אמר: "עם הקהילה היהודית בקייב ובאוקראינה כולה, הצטערנו מאוד לשמוע על האסון הנורא בו נספה שר הפנים מר דניס מונסטירסקי יחד עם בכירים ואזרחים אוקראינים נוספים. תפילותינו ומחשבותינו נתונים לפצועים ולמשפחות הנספים".

התרסקות מסוק באוקראינה. רויטרס
זירת ההתרסקות/רויטרס
דניס מונסטירסקי, שר הפנים של אוקראינה, נהרג בהתרסקות מסוק, ברוברי אוקראינה, 18 בינואר 2023. רויטרס
זירת ההתרסקות/רויטרס
דניס מונסטירסקי, שר הפנים של אוקראינה, נהרג בהתרסקות מסוק, ברוברי אוקראינה, 18 בינואר 2023. רויטרס
זירת ההתרסקות/רויטרס

במתקפת הטילים על בניין מגורים בדנייפר במזרח אוקראינה בשבת עלה מניין ההרוגים ל-45, כולל שישה ילדים, ועשרים עדיין נעדרים.

מנגד, יותר מ-9,000 אזרחים, כולל 453 ילדים, נהרגו באוקראינה מאז הפלישה הרוסית בפברואר 2022, על פי יועץ לנשיא האוקראיני. "תיעדנו 80 אלף פשעים שביצעו הפולשים הרוסים", אמר אנדריי ירמק, ראש הלשכה הנשיאותית בפורום הכלכלי העולמי (WEF ) בדאבוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully