וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה תאסור על טיפולי המרה ללהט"בים

עודכן לאחרונה: 17.1.2023 / 16:14

שרת התרבות מישל דונלן אמרה כי הממשלה תפרסם טיוטת חקיקה בקרוב, שתכלול הצעות לאסור על טיפולי המרה באנגליה ובוויילס: "החוק יגן על כולם, כולל אלה שמהווים מטרה על בסיס המיניות שלהם או טרנסג'נדרים"

בריטניה עומדת לאסור על טיפולי המרה ללהט"בים, שמטרתם לשנות את הנטייה המינית של אדם או את זהותו המגדרית.

שרת התרבות מישל דונלן אמרה היום (שלישי) כי הממשל תפרסם טיוטת חקיקה בקרוב שתכלול הצעות לאסור על טיפולי המרה באנגליה ובוויילס. "החוק יגן על כולם, כולל אלה שמהווים מטרה על בסיס המיניות שלהם או טרנסג'נדרים", אמרה השרה בהצהרה.

ב-2017, סקר בבריטניה של להט"בים מצא כי 5% מהנסקרים קיבלו הצעות לטיפולי המרה ו-2% עברו טיפול כזה. יותר ממחצית מהטיפולים בוצעו על ידי קבוצות דתיות, על פי הסקר.

הממשלה הבריטית אמרה ב-2021 כי תחוקק איסור על טיפולי המרה כאלה כדי למנוע "טיפולים מתועבים שיכולים לגרום לנזק נפשי ופיזי", אך לאחר מכן החליטה כי האיסור יהיה תקף רק ללסביות, הומואים ודו-מיניים, ויותיר בחוץ טרנסג'נדרים. דונלן אמרה היום כי טיוטת החקיקה תספק הגנה לכל האנשים הטרנסג'נדרים גם כן.

מצעד הגאווה בלונדון, 2016. GettyImages
מצעד גאווה בלונדון/GettyImages
שוטרים גאים צועדים בלונדון, יולי 2003. Bruno Vincent, GettyImages
שוטרים גאים במצעד גאווה בלונדון/GettyImages, Bruno Vincent

אתמול, הממשלה הבריטית החליטה לחסום חוק סקוטי שנוי במחלוקת שמטרתו היתה להקל על אנשים לזנות את המגדר החוקי שלהם. זאת היתה הפעם הראשונה שחוק סקוטי נחסם משום שעשויה להיות לו השפעה על החוק הבריטי הרחב.

השרה הראשונה של סקוטלנד, ניקולה סטרג'ן, כינתה את הצעד "מתקפה חזיתית" על הפרלמנט הסקוטי והתחייבה להתנגד לו. לדבריה, השרים הסקוטים "יגנו" על החוק. הממשלה הסקוטית צפויה לערער על ההחלטה. ממשלתה של סטרג'ן סבורה כי ההליך הנוכחי קשה מדי ופולשני מדי וגורם למצוקה בקרב אנשים שממילא נמצאים בשוליים ומהווים קבוצת מיעוט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully