וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיכוב נוסף: הפעלת קו הרכבת הקלה בירושלים להדסה עין כרם תתחיל רק ביוני

עודכן לאחרונה: 16.1.2023 / 17:55

ההפעלה הייתה אמורה להתחיל כבר במרץ, ונדחתה למאי. כיום, 170 אלף נוסעים משתמשים בקו ביום, פתיחת המקטעים צפויה להגדיל את הכמות ב-15 אלף. בתום הפעלת כלל הקווים המתוכננים, יסיעו כ-780 אלף איש ביום. "מודל לחיקוי ומקור השראה לשאר המטרופולינים של ישראל"

פתיחת הארכות הקו האדום של הרכבת הקלה בירושלים, מהר הרצל לבית החולים הדסה עין כרם, ומפסגת זאב לנווה יעקב - נדחתה שוב, הפעם ליוני השנה. כך הכריז היום (שני) ראש העיר משה ליאון. עד כה דובר על הפעלה מסחרית במאי, ואף לפני שנה תוכנן המהלך להתבצע במרץ.

ליאון הכריז על מועד ההפעלה החדש באירוע שנועד לציין את תחילת נסיעות ההרצה בקו, בינתיים בקטע באורך 1.2 ק"מ, בין הר הרצל לצומת טהון, המכונה "צומת המפלצת". במרץ צפויות להגיע נסיעות ההרצה להדסה. בשבועות הקרובים יבוצעו נסיעות הרצה גם במקטע הצפוני של הקו, מתחנת חיל האוויר, לאורך שדרות משה דיין ונווה יעקב ועד לרחוב לאה גולדברג. אורך המקטע כשני קילומטרים והוא כולל ארבע תחנות: מזל שור, מזל קשת, יצחק טבנקין ונווה יעקב צפון.

הקו האדום פועל כיום לאורך כ-14 קילומטרים, עם 23 תחנות ומסיע כ-170 אלף נוסעים ביום. שתי ההארכות יגדילו את אורכו ב-7.7 קילומטרים ויוסיפו לו 12 תחנות חדשות. פתיחת המקטעים החדשים צפויה להגדיל את מספר הנוסעים בכ-15 אלף ליום.

נסיעת הרצה ראשונה במקטע החדש של קו הרכבת הקלה בירושלים בהשתתפות שרת התחבורה מירי רגב וראש עיריית ירושלים משה ליאון, 16 בינואר 2023. אבי מזרחי, אתר רשמי
פתיחת הארכות הקו האדום של הרכבת הקלה בירושלים נדחתה שוב. נסיעת ההרצה ראשונה/אתר רשמי, אבי מזרחי
נסיעת הרצה ראשונה במקטע החדש של קו הרכבת הקלה בירושלים בהשתתפות שרת התחבורה מירי רגב וראש עיריית ירושלים משה ליאון, 16 בינואר 2023. ינון שלום יתח
כ-250 אלף נוסעים צפויים לנסוע בקו החדש מדי יום. נסיעת המבחן בירושלים, היום/ינון שלום יתח
נסיעת הרצה ראשונה במקטע החדש של קו הרכבת הקלה בירושלים בהשתתפות שרת התחבורה מירי רגב וראש עיריית ירושלים משה ליאון, 16 בינואר 2023. אבי מזרחי, אתר רשמי
"ירושלים מקדימה את כל ערי ישראל מבחינת התחבורה הציבורית". השרה מירי רגב וראש עיירית ירושלים משה ליאון/אתר רשמי, אבי מזרחי

במסגרת תהליך ההרצה חונכת חברת "כפיר", הבונה ומפעילה את הקו האדום, את קרונות הרכבת החדשים. הוספת הקרונות החדשים נועדה לאפשר את הגברת תדירות הנסיעות והפחתת העומס הרב ששורר כיום ברכבת בבקרים ובשעות אחר הצהריים. יצוין כי גם בפתיחה ביוני כפיר עדיין תקדים את החוזה שעליו חתמה עם המדינה, ולפיו יפתחו ההארכות בנובמבר.

ליאון אמר כי הקו הבא של הרכבת הקלה, הירוק, בין שכונת גילה שבדרום העיר, דרך מלחה, גבעת רם והכניסה לעיר, אל בר אילן והר הצופים, יתחיל לפעול בשני שלבים, ב-2024 וב-2025. במקביל צפויה בקרוב הכרזה על החברה שתקים ותפעיל את הקו הכחול, שיחבר בין רמות שבצפון העיר, דרך הר חוצבים, מרכז העיר ושכונת תלפיות, לבין שכונת גילה. חלקו הדרומי צפוי להתחיל לפעול במהלך שנת 2028, והקו המלא בשנת 2030. בתום התהליך יפעלו בעיר שמונה קווי רכבת קלה על תשתית של שלושה קווים, שיספקו כיסוי מיטבי של כל שכונות העיר ויסיעו כ-780 אלף נוסעים ליום, כך לפי ליאון.

השרה רגב הוסיפה באירוע כי "כבר היום, ירושלים מקדימה את כל ערי ישראל מבחינת התחבורה הציבורית, ואני מתחייבת לעשות הכול כדי להמשיך ולשפר את שירותי התחבורה הניתנים לתושבי עיר הבירה שלנו. ירושלים מהווה מודל לחיקוי ומקור השראה לשאר המטרופולינים של ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully