וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת עיראק: תומך בהמשך הנוכחות של צבא ארה"ב

עודכן לאחרונה: 16.1.2023 / 12:16

בריאיון ראשון לכלי תקשורת אמריקני מאז שנכנס לתפקיד באוקטובר, אמר מוחמד א-סודאני לוול סטריט ג'ורנל כי בגדאד זקוקה להמשך התמיכה במאבק בדאעש. זאת אף שהוא עומד בראש קואליציה של מפלגות פרו-איראניות. "זה לא בלתי אפשרי שנהיה ביחסים טובים עם איראן וגם עם ארה"ב"

ראש ממשלת עיראק מוחמד שיאע א-סודאני לצד נשיא איראן איברהים ראיסי בטקס קבלת פנים בטהראן, 29 בנובמבר 2022. רויטרס
עיראק מנסה לאזן בין איראן לארה"ב. א-סודאני לצד ראיסי בעת ביקורו בטהראן, נובמבר/רויטרס

ראש ממשלת עיראק, מוחמד שיאע א-סודאני, הביע תמיכה בהמשך הנוכחות האמריקנית במדינה. בריאיון לוול סטריט ג'ורנל, שפורסם אתמול (ראשון), אמר ראש הממשלה השיעי כי "אנחנו חושבים שאנחנו צריכים את הכוחות הזרים" להמשך המאבק בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

היה זה ריאיון ראשון של א-סודאני לכלי תקשורת אמריקני מאז שנכנס לתפקידו באוקטובר, בתום חודשים של שיתוק פוליטי. דבריו מנוגדים לעמדה התקיפה של חלק מהמפלגות השיעיות הפרו-איראניות בעיראק, שתמכו במועמדותו. "השמדת דאעש דורשת עוד זמן", הוסיף ראש ממשלת עיראק. כ-2,000 חיילים מארצות הברית וכמה מאות ממדינות נאט"ו מאמנים את הצבא המקומי.

א-סודאני אמר כי עיראק רוצה לשמור על יחסים טובים הן עם ארצות הברית והן עם איראן, שהתעמתו בשטחה בכמה מקרים בשנים האחרונות. עיראק תלויה באספקת הגז והחשמל מאיראן, שמצדה שומרת על השפעה גדולה במדינה דרך המיליציות השיעיות המסייעות לכוחות הביטחון במאבק בדאעש.

"אנחנו משוועים לכך. אני לא רואה בזה דבר בלתי אפשרי, שלעיראק יהיו יחסים טובים עם איראן וגם עם ארצות הברית", אמר ראש ממשלת עיראק, המתמודד עם משבר כלכלי חריף. הוא ביקר בטהראן בסוף נובמבר והבטיח לחזק את שיתוף הפעולה עם איראן בתחום הביטחוני והכלכלי, אולם הוא אמר בריאיון כי הוא מעוניין לשלוח משלחת רמת-דרג לוושינגטון בקרוב, ייתכן שכהכנה למפגש עם הנשיא ג'ו ביידן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully