וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: נעצר חשוד בעקבות מציאת שרידי אורניום בשדה התעופה היתרו

עודכן לאחרונה: 16.1.2023 / 11:53

החומר הגרעיני הקטלני - שמשמש גם ליצירה של "פצצה מלוכלכת" - הגיע במקור מפקיסטן, נשלח לעומאן, והגיע להיתרו מהעיר מוסקט במטוס נוסעים של עומאן אייר ב-29 בדצמבר

גבר בשנות ה-60 לחייו נעצר בחשד לביצוע עבירת טרור לאחר ששרידים של אורניום נמצאו בשדה התעופה היתרו בלונדון בסוף דצמבר, דיווח היום (שני) סקוטלנד יארד.

האדם נעצר לאחר ששוטרים של חטיבת המלחמה בטרור חיפשו אחר כתובת של בית בצ'שייר בשבת בשל החשד לעבירה תחת פרק 9 בחוק הטרור 2006, שכולל ייצור ואחזקה של מכשירים רדיואקטיביים. הוא שוחרר בערבות עד אפריל, על פי המשטרה המטרופוליטנית של לונדון.

החדר שאליו הועברה החבילה עם האורניום בהיתרו בבריטניה. GettyImages
החדר שאליו הועבר האורניום בהיתרו/GettyImages

החומר הגרעיני הקטלני - שמשמש גם ליצירה של "פצצה מלוכלכת" - הגיע במקור מפקיסטן, נשלח לעומאן, והגיע להיתרו מהעיר מוסקט במטוס נוסעים של עומאן אייר ב-29 בדצמבר. על פי ה"סאן", המשלוח היה מיועד לחברה בעלת קשרים לאיראן בבריטניה.

מומחים אמרו כי האורניום שנתפס אינו מתאים לשימוש כנשק, אבל אפשר להשתמש בו כדי לייצר נשק תרמו-גרעיני. המשטרה דיווחה כי לא קיים איום על הציבור, וכי המשלוח נמצא בתוך פסולת מתכת. לאחר שגלאים מיוחדים זיהו את החומר הופעלו האזעקות בשדה התעופה. החבילה הועברה לאזור מרוחק על ידי חברת סוויספורט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully