וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפאל: הטייסת נהרגה בהתרסקות המטוס - 16 שנים לאחר שבעלה הטייס נהרג

עודכן לאחרונה: 16.1.2023 / 10:23

הקופסא השחורה של המטוס שהתרסק אתמול בנפאל, נמצאו. נפאל הכריזה על יום שני ביום אבל וגיבשה פאנל שיחקור את האסון. בין קורבנות ההתרסקות היתה גם אנג'ו קהאטיוודה, שהצטרפה ליטי איירליינס ב-2010, בעקבות בעלה, טייס שנהרג בהתרסקות ב-2006

בווידאו: עשרות הרוגים בהתרסקות מטוס בנפאל/רויטרס

הקופסא השחורה ומכשיר ההקלטה של תא הטייס של המטוס שהתרסק אתמול (ראשון) בנפאל, נמצאו, כך דיווח גורם רשמי בשדה התעופה בקטמנדו.

מטוס ATR 72 של חברת התעופה יטי איירליינס הטיס 72 בני אדם בעת ההתרסקות. עד כה נמצאו גופותיהם של 68, והחיפושים נמשכים אחר ארבע גופות נוספות. "הקופסאות השחורות נמצאות במצב טוב, ונראות ללא נזק", אמר טקנאת סיטאולה, משדה התעופה.

נפאל הכריזה על יום שני ביום אבל וגיבשה פאנל שיחקור את האסון. גורם רשמי במשטרת פוקהרה אמר כי מבצע החילוץ וההצלה נעצר אתמול בשל החשכה, אך חודש הבוקר.

התרסקות מטוס בנפאל. רויטרס
התרסקות המטוס/רויטרס
התרסקות מטוס בנפאל. רויטרס
התרסקות המטוס/רויטרס
תיעוד: מטוס מתרסק במערב נפאל/רשתות חברתיות

בין קורבנות ההתרסקות היתה גם אנג'ו קהאטיוודה, שהצטרפה ליטי איירליינס ב-2010, בעקבות בעלה, טייס שנהרג בהתרסקות ארבע שנים קודם לכן, כשמטוס הנוסעים הקטן שהטיס התרסק דקות ספורות לפני הנחיתה.

אתמול, קהאטיוודה בת ה-44, היתה טייסת משנה בטיסה שהתרסקה בעודה מתקרבת לעיר פוקהרה. "בעלה, דיפאק פוקהרל, מת הב-2006 בהתרסקות של חברת יטי איירליינס בג'ומלה", אמר דובר החברה סודארשאן ברטאולה לרויטס. "היא למדה טיסה בכסף שקיבלה מהביטוח לאחר מות בעלה".
קהאטיוודה צברה יותר מ-6,400 שעות טיסה ואף טסה בעבר במסלול הפופולארי בקרב תיירים רבים, מקטמנדו לפוקהרה, העיר השנייה בגודלה בנפאל.

התרסקות מטוס בנפאל. רויטרס
התרסקות המטוס/רויטרס
התרסקות מטוס בפוהקרה, נפאל. רויטרס
התרסקות המטוס/רויטרס

גופתו של הטייס, קמאל ק.ס., שלו היו יותר מ-21,900 שעות טיסה, נמצאה וזוהתה. שרידיה של קהאטיוודה לא זוהו עדיין והחששות הם שהיא לא שרדה.

כמעט 350 אנשים נהרגו מאז שנת 2000 בהתרסקויות מטוסים או מסוקים בנפאל, שבה שמונה מתוך 14 ההרים הגבוהים בעולם, כולל האוורסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully