וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפאב פוצץ ונהרס כליל - בתום שלוש שנים כל ארבעה הנאשמים זוכו

עודכן לאחרונה: 16.1.2023 / 20:44

פאב "הבלפור" בנהריה נחרב ב-2019 כתוצאה מפיצוץ עז, וכעת לאחר זיכוי הנאשמים הפרשיה תיוותר כנראה בלתי מפוענחת. השופט קבע כי גרסת הנאשמים "לא פזרה את עננת החשד מעל ראשיהם", אך עדיין אין לייחס להם את העבירות. הסניגור: על המשטרה לחפש את האשמים האמתיים

בווידאו: פאב הבלפור בנהריה פוצץ ונהרס כליל – בתום שלוש שנים כל ארבעה הנאשמים זוכו/מערכת וואלה!

שלוש שנים אחרי שנחרב כליל פאב "הבלפור" בנהריה, זוכו מאשמה ארבעה הנאשמים בפיצוצו. חשודים אחרים אין. הפרשיה הזו תיוותר כנראה בלתי מפוענחת. זו מכה קשה לבעלים, למשטרה שחקרה ועצרה את הארבעה ולפרקליטות שהייתה משוכנעת בסיכויי הרשעתם. הפאב הפופולרי שנהרס, היה מבוטח באופן חלקי, הוא נסגר ולא שב עוד לפעול.

האירוע התרחש לפנות בוקר ב-18 בנובמבר 2019. מטען גדול הופעל מרחוק והתפוצץ, גרם לנזק רב ובמזל לא הסתיים במותו של עובר אורח. כחצי שעה קודם לפיצוץ, בשעה 03:06 לערך, עצר רכב עם לוחיות זיהוי גנובות. אלמוני ירד ממנו ופעל בזריזות. הוא נכנס לפאב לאחר שניפץ זכוכית בחזיתו, השאיר את המטען בפנים ודקה אחר כך, כבר הסתלק ברכב שיצא במהירות מנהריה.

לפי תיעוד מצלמת אבטחה, בדיוק 5 דקות לפני שהרכב נעצר ליד הפאב, רכב אחר חלף במקום ותועד לאחר מכן חונה מול בית הקפה "ארומה". על פי עובדות כתב האישום, שניים מהנאשמים שהו בבית הקפה כחצי שעה, אחר כך יצאו ממנו ברכב וכשחלפו שוב סמוך לפאב הבלפור, התרחש הפיצוץ. הרכב המשיך בנסיעה, יצא אף הוא מנהריה ופנה מזרחה בצומת עכו.

היחידה המרכזית של מחוז חוף חקרה את האירוע ועצרה ארבעה צעירים. אודי ביסאן בן ה-31 מג'ת נעצר ראשון, בביתו, והשלושה האחרים, עובייד ארקאן בן ה-30 מסאג'ור, סאם אבו דולה בן ה-27 מירכא, ורביע ביסאן בן ה-27 מג'ת, נתגלו מסתתרים בצימר במושב שזור שאותו ארגן אותו צעיר שנחשד באירוע בפאב ואחיו, ללא הטלפונים הניידים שלהם. בחקירתם הם שמרו על זכות השתיקה ולדבריהם, בעצת סנגורם, עורך הדין באסל פלאח.

פאב "בלפור" בנהרייה שפוצץ בנובמבר. ללא, אתר רשמי
פאב בלפור בנהריה/אתר רשמי, ללא

הפרקליטות טענה כי מדובר בארבעה חברים, שהרכב ששימש את מטמין המטען רשום על שמו של עובייד ארקאן, שסאם אבו דולה ורביע ביסאן הם שהפעילו את המטען במהלך נסיעה ברכב האחר ושאודי ביסאן היה חלק מהמזימה ועקב מרחוק אחרי האירועים. על פי הנטען, הייתה זו נקמה על אירוע מקדים שארע בפאב ארבעה חודשים לכן ותלונתו במשטרה של הבעלים, על כי הותקף ע"י בליינים שסירב להכניס.

בתום המשפט שהתנהל בבית המשפט המחוזי בחיפה ציין השופט ארז פורת כי הנאשמים "לא סיפקו גרסה אמינה והגיונית שיש בה כדי לפזר את עננת החשד מעל ראשיהם", והזכיר כי "שתיקת נאשם בחקירה מחזקת את ראיות התביעה, כך גם עדות חמקמקה על הדוכן". עם זאת, הוא קבע שאינו יכול לקבוע שהאירוע המקדים הוא המניע להנחת מטען חבלה והחרבת פאב הבלפור ארבעה חודשים לאחר מכן, "תגובה שנראית לא מידתית באופן קיצוני", כלשונו. מעבר לכך, הוא מציין כי לא ניתן מענה ראייתי לזהות הנוסעים בכלי הרכב וכן כי לא ניתן לייחס לארבעה את העבירות על סמך מארג הראיות הנסיבתי שהובא.

פאב הבלפור שכן ברחוב ראשי בעיר נהריה ואינו מקום נטוש, מזכיר השופט פורת, "להימצאותם של הנאשמים בסביבה יכול להיות הסבר תמים או לא תמים". הוא מציין כי נוכחותם במקום, מחשידה וכי ההסבר שניתן בדיעבד היה רחוק ממספק אבל הוא קיבל את טענת הסניגור, עו"ד באסל פלאח, "שבהתאם לחוות דעת המומחים, את המטען ניתן היה להפעיל מאין ספור מקומות - רכבים חונים, חלונות, מרפסות, גגות, אולי אפילו מתוך הסלון בבניינים סמוכים" וקובע כי "לא נסתרה האפשרות כי נוכחותם הייתה תמימה". הוא זיכה את הארבעה, מחמת הספק.

"החלטה אמיצה ומנומקת", אומר בהתייחסות עו"ד באסל פלאח שייצג את הארבעה, "למרות שהמשטרה אספה את כל מצלמות האבטחה בנהריה וכמעט בכל הצפון, החורים שבגרסת המשטרה והניסיונות של העדים למלא אותם נכשלו ולא ניתן לחבר את הראיות לתמונה אותה ניסתה להציג הפרקליטות". הוא הוסיף, "אני מקווה שהגופים החוקרים ילמדו את ההחלטה של השופט ולא יגישו בעתיד תיקים כאלה. הנאשמים חפים מכל פשע כך נקבע וזו האמת. עכשיו זה תפקיד המשטרה לחפש את האשמים האמיתיים במעשה ועליה להתנצל בפני הנאשמים על העוול שנעשה להם".

  • עוד באותו נושא:
  • נהריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully