וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

FDA: עדויות ראשונות לקשר בין החיסון של פייזר לשבץ מוחי

עודכן לאחרונה: 15.1.2023 / 23:37

מערכת ניטור של ה-CDC מצאה כי לפי מאגר נתונים ספציפי, בני 65 ומעלה נטו יותר ללקות בשבץ מוחי ב-21 הימים שלאחר חיסון של חברת פייזר. ה-FDA סייג את הצהרתו ואמר כי נתונים דומים לא נמצאו במאגרים אחרים, "לא מצביע על סיכון קליני אמיתי"

בווידאו: משלוח ראשון של תרופת פייזר לנגיף הקורונה/מערכת וואלה!

מנהל המזון והתרופות האמריקני מסר היום (ראשון) יחד עם המנהל לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) כי קיים סיכוי לקשר בין חיסוני הקורונה של חברת "פייזר" לבין שבץ מוחי אצל מבוגרים.

שני הגופים מסרו כי ביום שישי מצאה מערכת ניטור בעייה אפשרית בחיסוני הקורונה של החברה, כשבחנה את מאגר הנתונים של ה-CDC. ממאגר הנתונים עלה כי בני 65 ומעלה נוטים יותר ללקות בשבץ מוחי ב-21 הימים לאחר התחסנותם. ה-FDA וה-CDC מסרו כי מחקרים אחרים שנעשו בנושא ומאגרי מידע של מדינות אחרות לא מצאו אצלם השפעה דומה של החיסון, ועל כן הנושא דורש חקירה נוספת.

חיסון של חברת פייזר נגד נגיף הקורונה. 24 בפברואר 2021. רויטרס
"ממצאים דומים לא נצפו מערכות ניטור אחרות", פייזר/רויטרס

"למרות שמכלול הנתונים כרגע לא מצביע על כך שמדובר בסיכון קליני אמיתי, אנו מאמינים שחשוב לשתף מידע זה עם הציבור", מסרו רשויות הבריאות האמריקניות.

החברות פייזר ו"BioNTech" מסרו בהצהרה כי נודע להם על הממצא החדש, אך הוסיפו כי "ממצאים דומים לא נצפו מערכות ניטור אחרות בארצות הברית ובעולם, ואין מספיק ראיות בכדי להסיק קשר בין חיסון הקורונה לשבץ מוחי".

רושיות הבריאות מסרו כי חשש זה לא נמצא בחיסוני הקורונה של חברת "מודרנה". כמו כן, המליצו הרשויות כי על כל אחד מגיל חצי שנה ומעלה להמשיך ולעדכן את חיסוני הקורונה שלהם אם יש בדך צורך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully