וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוחם הנועז מקבל את הדרגה הגבוהה ביותר: הרצי הלוי נכנס לתפקיד הרמטכ"ל

עודכן לאחרונה: 16.1.2023 / 8:25

הלוי גדל בירושלים, למד בתיכון דתי, וכיום נשוי ואב ל-4. הוא התגייס לנח"ל המוצנח, ובהמשך עבר לשרת בסיירת מטכ"ל, שם השתתף במבצעים הנועזים ביותר. הוא התנגד לעסקת שליט, והוביל את תחילת "המערכה שבין המלחמות". היום, יהפוך לרמטכ"ל ה-23 | פרופיל

בווידאו: רה"מ, לפיד מתייחס לאישור המינוי של הרצי הלוי בישיבת הממשלה/פול

הרצי הלוי ייכנס היום (שני) באופן רשמי לתפקיד הרמטכ"ל. כניסתו של הלוי ללשכת הרמטכ"ל בקומה ה-14 תהיה מלווה בכוכביות. הוא נבחר על ידי הממשלה הקודמת, ובמקביל מתקיימים שינויים בצמרת הביטחונית הכוללים את העברת סמכויות מנהל פעולות הממשלה בשטחים ומנהל אזרחי לידי שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. הלוי יידרש כבר ביומו הראשון לבצר את מעמדו של צה"ל ומפקדיו.

הלוי, שיהפוך לרמטכ"ל ה-23, גדל בירושלים ולמד בתיכון דתי בעיר. הוא התגייס לצה"ל ב-1985 ולאחר שירות בגרעין נח"ל בקיבוץ התנדב לחטיבת הצנחנים ושירת בגדוד הנח"ל המוצנח. הוא התקדם בחטיבה עד לתפקיד מפקד פלוגת הנ"ט, עליה פיקד בלחימה בדרום לבנון. הלוי מתגורר בכפר האורנים שסמוך למודיעין, נשוי לשרון ואב לארבעה. הוא בעל תואר ראשון בפילוסופיה ומנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, ותואר שני בניהול משאבים לאומיים מהאוניברסיטה לביטחון לאומי בוושינגטון.

ניסיונו המבצעי ברצועת הביטחון הקנה לו שם של מפקד קר רוח ואמיץ, מה שגרם למפקד סיירת מטכ"ל לשעבר, דורון אביטל, לשלב אותו כמ"פ הכשרות ביחידה. לאחר מכן, עבר הלוי להוביל מבצעים מורכבים בעומק שטח האויב. הוא המשיך להשתלב במערך המבצעים המיוחדים של אגף המודיעין.

חילופי הרמטכ"לים - כך זה יקרה

  • בשעה 10:00 ישמעו שתי תרועות של תזמורת צה"ל.
  • לאחר מכן, תתקיים הענקת דרגות רב-אלוף לרמטכ"ל הנכנס בידי רה"מ ושר הביטחון
  • אז, יועבר נס הרמטכ"ל מכוכבי להלוי
הרצי הלוי 14 ביולי 2021. ראובן קסטרו
מפקד קר רוח. הרצי הלוי/ראובן קסטרו

באופן חריג יחסית לקצין שגדל מחוץ ליחידה, הגיע הלוי עד לתפקיד סגן מפקד סיירת מטכ"ל. הוא השתתף בכמה מהמבצעים המוכרים ביותר של הסיירת, בהם החילוץ הכושל של החייל החטוף נחשון וקסמן ומבצע החטיפה של מוסטפא דיראני, שנועד לסייע באיתור מידע על הנווט השבוי רון ארד. בראשית האינתיפאדה השנייה מינה אותו הרמטכ"ל דאז שאול מופז למפקד סיירת מטכ"ל, העלה אותו לדרגת סא"ל, והטיל עליו מבצעים מורכבים בלב קני הטרור הפלסטיני.

מאוחר יותר, הלוי קיבל את דרגת אלוף המשנה מהרמטכ"ל דאז משה (בוגי) יעלון, ונשלח ללימודים בארצות הברית. ב-2005 חזר ללחימה ומונה לפקד על חטיבת מנשה, שחייבה פעילות קבועה נגד קני טרור במחנה הפליטים בג'נין. אז, בחדרי חדרים, התנגד לעסקת שחרור המחבלים בתמורה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט.

הרצי הלוי והרמטכ"ל אביב כוכבי בטקס חילופי סגן רמטכ"ל, מחנה רבין, תל אביב, 11 ביולי 2021. ראובן קסטרו
התנגד לעסקת שליט. הרצי הלוי/ראובן קסטרו

ב-2007 מונה למח"ט הצנחנים וכעבור שנה הוביל את החטיבה האדומה במבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה. ב-2009 מונה לראש חטיבת ההפעלה, וכאחד שהכיר היטב את סיירת מטכ"ל ואת מערך המ"מ, הייתה לו תרומה משמעותית בסנכרון היחידות והמאמץ המטכ"לי בסיכול טרור ובתחילתה של המערכה שבין המלחמות, בעיקר נגד איראן, חיזבאללה וחמאס במזרח התיכון.

בשנת 2011 מונה למפקד עוצבת הגליל, וכעבור שלוש שנים מונה למפקד פו"ם, חרף דרישותיו של ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו, שביקש למנותו למזכירו הצבאי. בשנת 2014, אחרי מבצע צוק איתן, מונה לראש אגף המודיעין. בשנת 2018 מונה למפקד פיקוד הדרום ולפני כשנה מונה לתפקיד סגן הרמטכ"ל.

האלוף הלוי הוא לא דמות מוחצנת במטה הכללי. הוא נחשב לאדם שקט אומנם, אך בו זמנית דעתן, ואחד שיודע לעמוד על שלו. את מהלכיו לעתים מתבל בציניות אך גם בשנינויות. בצבא הוא מוגדר כמערכתי, אחד שאין לו אויבים, אבל גם לא שייך ל"קליקה" מסוימת. בצמרת צה"ל סבורים כי הלוי צפוי להמשיך בקו של קודמו בתפקיד אביב כוכבי, בין היתר באופן שמעדיף תקיפות אוויריות מתמרון יבשתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully