וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזרועות מכוסות: הקונגרס במיזורי הידק את קוד הלבוש - לנשים בלבד

עודכן לאחרונה: 15.1.2023 / 17:05

קוד הלבוש הקיים מ-2021 של בית הנבחרים במדינה הגדיר לבוש נשי נאות כ"שמלות או חצאיות או מכנסיים עם בלייזר או סוודר, ונעליים סגורות או מגפיים". חלק ממחוקקות מרפובליקניות חשו כי סוודר אינו הולם - רק ג'קט מחויט. לבסוף הוחלט כי סריגים ארוכים גם מאושרים

בית הנבחרים של מדינת מיזורי, שנמצא בשליטת הרפובליקנים, פתח את המושב החדש שלו בהידוק קוד הלבוש - רק עבור המחוקקות. המחוקקים הדמוקרטים בבית מתחו ביקורת עזה על הצעד במהלך עימות חריף בבית הנבחרים וברשתות החברתיות.

המחוקקים נפגשו ביום רביעי כדי לדון בשינויים לחוקי הבית, כמקובל בתחילת מושב חדש כל שנתיים. הדיון החל בסוגיה הבוערת סביב האופן שבו מתלבשים חברי הקונגרס, או ליתר דיוק, חברות הקונגרס. קוד הלבוש הקיים מ-2021 של בית הנבחרים במדינה הגדיר לבוש נשי נאות כ"שמלות או חצאיות או מכנסיים עם בלייזר או סוודר, ונעליים סגורות או מגפיים".

קוד הלבוש בעבור גברים הוא "חליפת עסקים, כולל ג'קט, מכנסיים ונעליים או מגפיים". הקוד הזה לא השתנה בשבוע שעבר.

המחוקקת הרפובליקנית אן קלי הציעה תיקון שידרוש מהנשים ללבוש ג'קטים במקום סוודרים, משום ש"הכרחי תמיד לשמור על אווירה מקצועית ורשמית". מחוקקים דמוקרטים מיהרו להתנגד ואמרו כי ההצעה "סקסיסטית" וצבועה. "בית הנבחרים לא הצליח להחליט בסוגיית המסכות במגפת הקורונה, וכעת הוא מבזבז זמן בהתמקדות על פרטים קטנים לגבי מה אישה צריכה ללבוש (במיוחד לכסות את זרועותיה) כדי לכבד את המקום", צייץ חבר הקונגרס פטר מרידת.

חלק מהמחוקקות אמרו כי הרפובליקנים לא צריכים לקבל החלטות עבורן, בעיקר כשיש נושאים חשובים בהרבה על הפרק. "יש כמה סוגיות רציניות ביותר שיש לדון בהן, במקום זאת אנחנו רבים, שוב, על הזכות של אישה לבחור, והפעם מדובר באופן שבו היא מכסה את עצמה", אמרה רייצ'ל פרודי. "הוצאתי 1,200 דולר על חליפה, כעת איני יכולה ללבוש אותה בבית הנבחרים משום שמישהו שלא אוהב אותה אומר לי שהיא לא ראויה. לא בשביל זה נבחרנו".

חברת בית הנבחרים של מיזורי אשלי און. טוויטר, צילום מסך
חברת בית הנבחרים הדמוקרטים אשלי און/צילום מסך, טוויטר

חבר הקונגרס הדמוקרטי ג'יימי ג'ונסון צייץ כי "הרגע סיימתי דיון בבית הנבחרים שבו הסבירו מדוע ג'קט-סריג לא כולל קרדיגן". נשים מהוות פחות משליש המחוקקים בבית הנבחרים של מיזורי.

חברת הקונגרס אשלי און הדמוקרטית תהתה בטוויטר: "האם אתם יודעים כיצד זה מרגיש כשחבורה של גברים בחדר הזה מביטים בחלק העליון של גופך, מנסים להחליט מה ראוי ומה לא? זה מגוחך". הרפובליקנים אישרו לבסוף גירסה מרוככת של ההצעה, שמאפשרת גם לבישת סריג קרדיגן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

קוד הלבוש הוא נושא לעימותים ומחלוקות במוסדות חינוכיים, בעסקים ובמוסדות ממשלתיים בארצות הברית. הקונפדרציה הלאומית לקונגרסים של מדינות ספרה ומצאה כי יש קוד לבוש במחצית המדינות, נכון ל-2019. חלקם ריככו את הקוד וקבעו דרישות שוות מהגברים והנשים.

במדינת ויומינג הצביעו בשנה שעברה לרכך את הקוד ל"תלבושת עסקית שהולמת את המקום". ג'ינס אסור. במהלך מגפת הקורונה והעבודה מרחוק, קוד הלבוש הופר במקומות רבים, כולל בפוליטיקה, על פי NPR.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully