וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עושים לי ג'ורג' פלויד": בן דוד של מייסדת "Black Lives Matter" מת לאחר ששוטר הימם אותו בטייזר

עודכן לאחרונה: 15.1.2023 / 17:42

קינן אנדרסון בן ה-31, מורה אהוב בבית ספר תיכון, מת מדום לב לאחר ששוטר משטרת לוס אנג'לס השתמשה בטייזר שוב ושוב כדי לרסן אותו. המשטרה פירסמה את סרטון מצלמת הגוף של השוטר שבו הוא נראה מתחנן לחייו

בווידאו: תיעוד שהוצג במשפט הרצח של ג'ורג' פלויד/צילום: רויטרס

בן דוד של מייסדת תנועת "Black Lives Matter", פטריס קולרוס, מת מדום לב בשבוע שעבר לאחר שמשטרת לוס אנג'לס השתמשה בטייזר שוב ושוב כדי לרסן אותו - וכל זאת באמצע הרחוב באור יום, כך עולה ממצלמת הגוף של השוטר שפורסם אתמול (שבת).

קינן אנדרסון בן ה-31, מורה אהוב בבית ספר תיכון, בן זוג ואב, ניסה לקבל עזרה לאחר תאונת דרכים שבה היה מעורב, כשהשוטרים החלו לרדוף אחריו, החזיקו אותו והיממו אותו שוב ושוב במשך יותר מ- 90 שניות באמצעות טייזר בעודו מתחנן על חייו.

מותו של אנדרסון, השלישי עד כה השנה שמת לאחר ששוטרים ממשטרת לוס אנג'לס השתמשו בכוח מופרז, עורר קריאות מחודשות לרפורמה במשטרה.

משטרת לוס אנג'לס פירסמה את הסרטונים הערוכים של מצלמות הגוף משלוש התקריות. מפקד המשטרה מישל מור אמר כי ויתר על תקופת ההמתנה בת 45 הימים לפני פרסום סרטון מצלמת גוף בשל העניין הציבורי הרב.

קינן אנדרסון. טוויטר, צילום מסך
קינן אנדרסון/צילום מסך, טוויטר
אנדרסון קינן. טוויטר, צילום מסך
קינן אנדרסון/צילום מסך, טוויטר

על פי הצהרה של המשטרה, שוטר, ששמו לא פורסם, נתקל באנדרסון ב-3:38 אחרי הצהריים ב-3 בינואר, כשאנדרסון עצר אותו וביקש עזרה לאחר תאונת דרכים.

השוטר חשב שאנדרסון "רץ באמצע הכביש כי הוא בורח ממשהו וכי התנהג בצורה חשודה" נכתב בהצהרה. אנשים אחרים שהיו מעורבים בתאונה אמרו שאנדרסון גרם לה, אמר מור במסיבת עיתונאים. הוא גם אמר שאנדרסון בעצם היה מעורב תבאונת פגע וברח וכי עד ראייה נוסף אמר שניסה לגנוב רכב.

הסרטון ממצלמת הגוף של השוטר מראה את השוטר בזירה מורה לאנדרסון לזוז לצד הכביש ולהישען על הקיר. אנדרסון מביט לאחור לזירת התאונה, כורע עם ידיו למעלה וצועק "לא התכוונתי, אני מצטער". לאחר שהוא מציית להוראה לשבת, השוטר מבקש סיוע מיחידות נוספות. שבע הדקות של ההמתנה לסיוע לא פורסמו לציבור.

לאחר שבע דקות, הסרטון מראה את אנדרסון עומד שוב ואומר כי הוא רוצה לשתות קצת מים ולהבטיח שאנשים נוספים רואים אותו. "אתה שם עלי דברים", הוא נשמע אומר לשוטר, בעודו מנסה להתרחק ממנו בזמן שהשוטר אומר לו שוב לשבת. אנדרסון ממשיך לרוץ לרחוב ועובר צומת עמוסה, בעוד השוטר רודף אחרי האופנוע שלו. שני שוטרים נוספים מגיעים לזירה וחומים את התנועה.

השוטרים אומרים לאנדרסון לשכב על הבטן. כשאינו מציית, הם דוחפים אותו לקרקע ומנסים לרסן אותו באמצעות משקל גופם. שוטר אחד שם את מרפקו על צווארו של אנדרסון. "בבקשה, בבקשה, בבקשה, בבקשה", זועק אנדרסון בשלב מסוים. "הם מנסים לעשות לי ג'ורג' פלויד", בהתייחסו לגבר השחור שנרצח על ידי שוטר במינסוטה כששם על צווארו את ברכו במשך יותר מתשע דקות.

בסרטון רואים את השוטרים מאיימים להשתמש בטייזר נגד אנדרסון לפחות 12 פעמים לפני שבסופו של דבר שוטר אחד עושה זאת. הוא מפעיל את הטייזר שש פעמים רצופות לכל הפחות, ובשלב מסוים מכוון אותו לגבו של אנדרסון במשך 30 שניות רצופות.

לאחר השימוש בטייזר, השוטרים אוזקים את אנדרסון בידיו וברגליו. שמונה שוטרים נמצאים בזירה באותו זמן. פרמדיקים הגיעו למקום בתוך דקה מזמן הקריאה, וחמש דקות לאחר מכן פינו את אנדרסון לבית החולים המקומי. הוא מת ארבע שעות לאחר מכן מדום לב, ככל הנראה. סיבת המוות הרשמית לא נקבעה עדיין. מחלקת החקירות של משטרת לוס אנג'לס פתחה בחקירה.

קינן אנדרסון. טוויטר, צילום מסך
קינן אנדרסון/צילום מסך, טוויטר

מור אמר כי "רק טייזר אחד הופעל" בתקרית, וכי לאחר הפעם הראשונה שהשוטר הפעיל את השוקר החשמלי, הפעמים הבאות היו ללא חשמל. בנוסף, אמר מור כי למשטרת לוס אנג'לס אין מגבלה לגבי מספר הפעמים שאפשר להפעיל טייזר במצב כזה.

אנדרסון, תושב וושינגטון הבירה, ביקר בלוס אנג'לס את משפחתו, אמרה קולורס ל-NRP. היא תיארה אותו כאב וארוס אוהב, איש עם חיוך גדול וחלומות לעתיד. הוא אף שקל להיות שוטר כשהיה צעיר, אך החליט בסוף להיות מורה לאנגלית בתיכון.

בהצהרה של בית הספר נאמר כי אנדרסון הוא הקורבן השלישי מהקהילה שנפל קורבן לאלימות משטרתית ב-65 הימים האחרונים. שני תלמידים אחרים מתו בתקריות נפרדות מאלימות נשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully