וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובינשטיין יגן על מינוי הנגבי בבג"ץ

27.2.2003 / 22:35

התנועה לאיכות השלטון עתרה בדרישה למנוע מינויו לשר לביטחון פנים; טוענת: דבק בו רבב בפרשת "דרך צלחה"; התנועה מציינת כי בית משפט קבע שסביר שהנגבי שיקר בעבר בעדותו בבג"ץ

היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, יגן בבג"ץ על ההחלטה על מינויו של ח"כ צחי הנגבי לתפקיד השר לביטחון פנים. במהלך היום פנה רובינשטיין ללשכת ראש הממשלה, כדי שתשקול מחדש את המינוי. עם זאת, רובינשטיין החליט להגן על המינוי לאחר שזה כבר נעשה, ומאחר שנגד הנגבי לא הוגש כתב אישום.

כתב "הארץ" משה ריינפלד מוסיף:

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום לבג"ץ בדרישה למנוע את מינוי הנגבי לתפקיד השר לביטחון פנים. התנועה טוענת כי אין למנות את הנגבי לשר הממונה על אכיפת החוק, משום ש"דבק בו רבב" בשל מעורבותו בפרשת "דרך צלחה", (שבה החליט היועץ המשפטי להעמיד את הנגבי לדין בגין מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה ורישום כוזב במסמכי תאגיד, אך חזר בו), ובשל הליכים אחרים שהתנהלו נגדו. התנועה לאיכות השלטון מציינת כי הנגבי הורשע במאי 82' בבית משפט השלום בירושלים בעבירות של אלימות ונידון למאסר על תנאי.

התנועה טוענת כי ערב הקמת הממשלה הקודמת הביע היועץ המשפטי לממשלה עמדה ברורה נגד מינויו של הנגבי לאחד משני התפקידים של שר הממונה על אכיפת החוק - שר המשפטים או השר לביטחון פנים. התנועה טוענת עוד, כי בכהנו כשר משפטים עמד הנגבי מאחורי הניסיון הבעייתי למינוי עו"ד רוני בר-און לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה.

כן מצטטת העתירה את הדברים הקשים שנאמרו בפסק הדין של שופטת בית המשפט השלום בתל אביב, אסתר קובו, בפסק דין בעניינו של הנגבי בפרשת "איסתא". השופטת קבעה כי הנגבי מסר "עדות שלא תמיד היתה האמת העובדתית נר לרגליה". השופטת כתבה עוד, כי "העד לא דייק בתשובותיו והתעלם מאירועים שאינם עולים בקנה אחד עם עמדתו". השופטת הביאה לדוגמה את התכחשותו של הגנבי לכתב ידו.

בעתירה נטען כי היועץ המשפטי לממשלה החליט שלא להגיש כתב אישום נגד הנגבי בגין מתן עדות שקר בבג"ץ, רק בשל מדיניותו שלפיה הוא נוהג זהירות מופלגת בהעמדה לדין. לדברי העותרים, כאשר הובאה לבג"ץ השאלה, האם להעמיד את הנגבי לדין בעניין, קבעו השופטים כי האפשרות הסבירה היא כי אכן הנגבי שיקר, אך מכיוון שבג"ץ אינו נוהג להתערב בהחלטות היועץ המשפטי הוחלט, "לאחר היסוסים רבים, על חודה של שערה ממש", כהגדרת השופטים, שלא להפוך את החלטת היועץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully