וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת צרפת: לא שוללים תקיפת עיראק

27.2.2003 / 22:23

טען: "איננו מחבבים את סדאם חוסיין; נשתתף במלחמה אם לא יתפרק מנשקו"; עם זאת מאמין כי ניתן לסיים המשבר בדרכים דיפלומטיות; פרלמנט טורקיה דחה לשבת הדיון בהצבת כוחות ארה"ב

ראש ממשלת צרפת, ז'אן פייר רפארן, אמר בראיון שיפורסם מחר בעיתון הצרפתי "פאריס-נורמנדי", כי צרפת אינה מחבבת את סדאם חוסיין, ותשתתף במלחמה אם עיראק לא תתפרק מהנשק להשמדה המונית שברשותה. "אם סדאם חוסיין לא ישתף פעולה עם פקחי האו"ם, איננו פוסלים שימוש בכוח", אמר רפארן. "אין לנו חיבה לסדאם חוסיין, אך אנו חוששים מפני הנזק שיכול להיגרם לאזרחי עיראק". רפארן הוסיף, כי צרפת עדיין מאמינה שניתן לסיים את המשבר באמצעים דיפלומטיים, ותמשיך לנסות למנוע מארה"ב שימוש בכוח.

המפלגה השלטת בטורקיה ביקשה היום לדחות לשבת את הדיון בפרלמנט על הצבת הכוחות האמריקאיים. היום הגיעו טורקיה וארה"ב להסכם לשיתוף פעולה צבאי, שיאפשר לארה"ב להשתמש בבסיסי צבא בטורקיה - כך הודיע שר ההגנה של טורקיה, וצ'די גונול.

בשיחות עם טורקיה, שנמשכו מאז אתמול, הציעה ארה"ב לטורקיה מענק של 6 מיליארד דולר וערבויות להלוואות בסך 24 מיליארד דולר, בתמורה להצבת מעבר אמריקאיים בשטחה. אתמול, לקראת חתימת ההסכם, סגרה טורקיה את מעבר הגבול המרכזי שלה עם עיראק, ושגריר עיראק באנקרה שב לבגדד.

הפרלמנט הטורקי ידון בהצעה להציב 62 אלף חיילי ארה"ב במדינה. מספר זה גדול משגרסו פרסומים קודמים, שטענו כי ארה"ב תעביר דרך טורקיה כ-40 אלף חיילים. החיילים שהעברתם נדונה כעת צפויים להצטרף לכוחות האמריקאיים שכבר מוצבים בטורקיה - 50 כלי טיס המסיירים באזור האסור לטיס בצפון עיראק.

חברות נאט"ו החלו להעביר את הסיוע לטורקיה. ראשית הועבר מטוס ריגול מסוג אייווקס, שנחת אתמול בשדה תעופה בטורקיה. מטוס הריגול אמור לסייע לטורקיה בהגנה על גבולה עם עיראק. לאחר מכן העבירה נאט"ו שני מטוסי איווקס, שני מטוסי מטען מסוג בואינג 707 וסוללות פטריוט מגרמניה. העברת הציוד התאפשרה בתום מחלוקת ארוכה בנאט"ו, שנפתרה בשבוע שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully