וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה מזהירה: מתקפת טילים מסיבית הערב; ע"פ סרטון חדש, רוסיה משתמשת בפצצות תבערה

עודכן לאחרונה: 14.1.2023 / 17:09

לאחר מתקפת טילים הבוקר על קייב, גורמים בכירים דוחקים בתושבים להישמע להוראות בשל החשש ממתקפה מתקרבת. סרטון שנהפך לוויראלי מראה, ככל הנראה, את הרגעים שבו כפר באזור זפוריז'יה הופגז בפצצות תבערה - דבר אסור על פי אמנת האו"ם שעליה חתומה גם רוסיה

סרטון שנהפך לוויראלי מראה, ככל הנראה, את הרגעים שבו כפר באזור זפוריז'יה במזרח אוקראינה הופגז בפצצות תבערה על ידי הרוסים.

"כפר אוקראיני שלוו, הופגז בפצצות תבערה רוסיות", נכתב במסר ליד הסרטון שצויץ על ידי משרד ההגנה האוקראיני היום (שבת). הסרטון, שצבר כבר כ-500 אלף צפיות, נמשך פחות משתי דקות ורואים בו שורה של פיצוצים שמאירים את השמים. המיקום או התאריך שבו צולם הסרטון לא מוזכרים.

"זאת הפרה של פרוטוקול III של האמנה בדבר כלי נשק קונבנציונליים מסוימים (CCW Convention) וניסיון פתטי לנקום מצד המפסידים", נכתב בציוץ.

מתקפת טילים על קייב. טוויטר, צילום מסך
מתקפת טילים על קייב/צילום מסך, טוויטר
רוסיה הפגיזה את אוקראינה בפצצות תבערה. טוויטר, צילום מסך
רוסיה הפגיזה בפצצות תבערה, על פי סרטון/צילום מסך, טוויטר

האמנה בדבר כלי נשק קונבנציונליים מסוימים היא אמנת האו"ם שסוכמה בז'נבה ב-10 באוקטובר 1980 ונכנסה לתוקף בדצמבר 1983, במטרה לאסור או להגביל את השימוש בסוגים מסוימים של נשק קונבנציונלי הנחשבים מזיקים במיוחד, או שהשפעתם אינה מבחינה בין אזרח ללוחם. רוסיה חתומה אף היא על האמנה ומחויבת לה. הפרוטוקול השלישי של האמנה גורס כי הנשק הזה אסור בכל מצב כשיש אזרחים באזור התקיפה, ואסור לשימוש מהאוויר.

במתקפת טילים היום על אוקראינה, נפגעו תשתיות בעיר חרקיב על ידי טילי S-300 שנורו מרוסיה. שרידי טילים נפלו גם בקייב, הבירה. לא היו נפגעים. עם זאת, מושל אזור צ'רקאסי במרכז המדינה דחק בתושבים להישמע להוראות ולתפוס מחסה בזמן האזעקות, והזהיר כי רוסיה עשויה לפתוח היום במתקפת טילים מסיבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully