וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא ועידת האקלים הבאה - יו"ר חברת הנפט של האמירויות

13.1.2023 / 10:53

המדינה המפרצית, שתארח את הוועידה הקרובה, בחרה בסולטן אל-ג'אבר כמי שיעמוד בראשה. אל-ג'אבר משמש גם שר התעשייה. האמירויות היא בין המדינות המזהמות ביותר בעולם, ופעילי אקלים תקפו בחריפות את המינוי. "יותר מלתת לשועל לשמור על הלול"

שר התעשייה והטכנולוגיה של איחוד האמירויות סולטן אחמד אל ג'אבר נואם בתערוכת הנפט הבינלאומית והוועידה הבינלאומית של אבו דאבי. 31 באוקטובר 2022. רויטרס
מבטיח לנקוט "גישה פרגמטית"./רויטרס

יו"ר חברת הנפט הלאומית של איחוד האמירויות הערביות מונה לנשיא ועידת האקלים הבינלאומית הקרובה, בהחלטה שגררה ביקורת חריפה של פעילים למען הסביבה. סוכנות הידיעות הרשמית באמירויות דיווחה אתמול (חמישי) כי סולטן אל-ג'אבר יהיה המנכ"ל הראשון שישמש בתפקיד נשיא הוועידה הקרובה (28COP).

"אני מאמין בלב שלם שלפעול בתחום האקלים כיום זאת הזדמנות כלכלית אדירה עבור השקעה בצמיחה ברת-קיימא", אמר אל-ג'אבר, שהבטיח לנקוט גישה "פרגמטית". אל-ג'אבר מכהן גם כשר התעשייה של איחוד האמירויות והשליח המיוחד של המדינה לנושא האקלים. הוא השתתף כבר ביותר מעשר ועידות בנושא האקלים.

בהצהרה על המינוי שלו, תואר אל-ג'אבר - שבנוסף לכל תפקידיו משמש גם מנכ"ל חברת האנרגיה המתחדשת הממשלתית - בתור מי ש"ששיחק תפקיד מרכזי בעיצוב מדיניות האנרגיה הנקייה של המדינה".

השליח המיוחד של ארצות הברית לנושא האקלים, ג'ון קרי, בירך אותו ואמר כי האמירויות היא "שותפה קריטית" להתמודדות עם משבר האקלים. "הדרך שלפנינו לא תהיה קלה, אבל עם תחילת 2023 אני אופטימי שנוכל ביחד להתעלות כדי לעמוד באתגר של משבר האקלים", אמר קרי.

דוברו של מזכ"ל האו"ם אמר כי בחירת נשיא הוועידה הקרובה היא עניין פנימי של האמירויות. "המדע ברור לחלוטין", אמר הדובר. "המזכ"ל שב ומדגיש כי אין דרך להימנע מאסון אקלימי מבלי להיגמל מההתמכרות שלנו לדלקים מאובנים".

ועידת האקלים האחרונה נערכה במצרים, והיא הסתיימה בחמיצות. אף שהוסכם על הגשת סיוע נרחב למדינות עניות שהושפעו קשות משינויי האקלים, לא אומצו יעדים שאפתניים חדשים להפחתת פליטת גזי החממה.

ג'ון קרי מברך על המינוי

איחוד האמירויות היא אחת מיצרניות הנפט הגדולות בעולם ובין המזהמות הגדולות ביותר ביחס למספר תושביה. היא תארח את הוועידה הבאה בדובאי, שתיערך בנובמבר ובדצמבר. בוועידה האחרונה במצרים, היא שלחה את המספר הגדול ביותר של לוביסטים מתעשיות הנפט והגז.

הארג'יט סינג, מארגון רשת פעולת האקלים הבינלאומית, אמר כי המינוי של אל-ג'אבר הוא "ניגוד אינטרסים מקומם". תרזה אנדרסון, המקדמת צדק אקלימי בארגון ActionAid, אמרה כי המינוי הוא "יותר מלתת לשועל לשמור על הלול".

האמירויות טוענת כי הנפט הוא עדיין חלק בלתי-נפרד מהכלכלה העולמית. היא מקדמת את הרעיון של לכידת פחמן - הפרדת פחמן דו-חמצני, שהוא גז החממה העיקרי - בזמן שריפת הדלק או מהאוויר.
המדינה המפרצית מושפעת בעצמה משינויי האקלים, לאור מיקומה באחד האזורים החמים ביותר בעולם. בקיץ, הטמפרטורות באמירויות מתקרבות ל-50 מעלות, ומדענים מעריכים כי חלקים מהמפרץ עשויים להיות חמים מדי עבור בני האדם עד לסוף המאה הנוכחית.

האמירויות הכריזה על שורת יוזמות סביבתיות שאפתניות, כולל תכניות לייצר 20 ג'יגה וואט מאנרגיה סולרית עד 2030 ותחנת כוח גרעינית בפעילות מלאה עד השנה הבאה. היא מתכננת לפתח מספיק מקורות אנרגיה מתחדשת שתכסה מחצית מצרכיה עד 2050, השנה שבה היא מייעדת להגיע לניטרליות פליטת פחמן - שאינה כוללת את פליטות גזי החממה מנפט שהיא מייצאת.

האמירויות מעריכה גם כי תעשיית הנפט והגז תידרש להשקיע יותר מ-600 מיליארד דולר מדי שנה, עד 2030, כדי לעמוד בביקוש הצפוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully